-
شماره ركورد
12924
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12924
-
پديد آورنده
صديقه قاسمي
-
عنوان
طراحي دبستان مطلوب با رويكرد نوين آموزشي در بندر بوشهر
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
معماري و شهرسازي - فضاهاي فرهنگي و آموزشي
-
سال تحصيل
اسفند ماه 1392
-
تاريخ دفاع
اسفند ماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر سيد عباس يزدانفر
-
چكيده
چكيده:
بررسي هاي متعدد بر ميزان يادگيري دانش آموزان در كلاس هاي با رويكرد سنتي و معلم محور نشان داده است كه در اين شيوه، دانش آموز نمي تواند به اندازه توانايي خود مباحث و دروس را فرا گيرد. عمده يافتههاي اين مطالعات بر اين اساس استوار بوده كه انجام دادن عامل مهمي در ميزان يادگيري بوده و دانش آموزي كه خود مطلبي را كشف كند، يادگيري بهتري خواهد داشت.در اين پايان نامه فضايي آموزشي براي دانش آموزان پسر در مقطع ابتدايي در بندر بوشهر و همساز با اقليم گرم و مرطوب منطقه، پيشنهاد و بررسي شده كه از طريق استفاده از تجارب، يادگيري آنان را غني ساخته، انگيزههاي يادگيري آنان را تقويت كرده و از آنان دانش آموزاني علاقه مند خواهد ساخت. اين امر زماني برآورده خواهد شد كه دانش آموز در روند يادگيري درگير شده، دانش مورد تدريس را پردازش كرده و از طريق تجربه آنرا فرا گيرد؛ نه اينكه آموزش وي در شنيدن و حفظ كردن مباحث خلاصه گردد. چنين شيوه آموزش، نيازمند فضاهايي است كه امكان اين مشاركت را براي دانش آموز فراهم سازد. لذا استفاده از رويكرد آموزشي نوين در فضاهاي آموزشي دانش آموز محور، براي نيل به اين هدف پيشنهاد و بررسي شده است.
كلمات كليدي: آموزش و پرورش نوين، آموزش دانش آموز محور، مدرسه مطلوب، مدرسه دانش آموز محور
-
لينک به اين مدرک :