-
شماره ركورد
12944
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12944
-
پديد آورنده
امير احمدي
-
عنوان
مديريت استراتژيك بازار فروش خودروهاي هيوندا - مطالعه موردي: شركت آسانموتور
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
آبان ماه 1391
-
تاريخ دفاع
آبان ماه 1391
-
استاد راهنما
دكتر مصطفي جعفري
-
چكيده
چكيده
دنياي امروز، دنياي تغييروتحولات است. تمام بازارها پويا بوده و همه جا فضاي تغيير است. به عبارتي تنها چيزي كه ثابت باقي مانده همانا تغيير است. همين تغييرات بر استراتژيها اثر ميگذارند. استراتژيهايي كه امروز موفق هستند، ممكن است فردا كاربردي نداشته باشند. در اين راستا شركتها و سازمانهاي بزرگ ناگزير خود را در برابر اين تغييرات مي بينند كه گاهي بهصورت فرصت و گاهي بهصورت تهديد نمود پيدا ميكنند.با توجه به اين امر سازمانها نياز دارند تا خود را در برابر اين چالشها مصون نگاه دارند.
آگاهي از نقاط قوت و ضعف داخل سازمان و از طرفي فرصتها و تهديدات موجود در محيط سازمان اين توانايي را به سازمان ميدهد تا موقعيت و جايگاه استراتژيك خود را ارزيابي نمايد.چيزي كه امروزه باعث تداوم سازمانها مي شود، وجود يك مزيت رقابتي پايدار است كه بطور عمده در زمينه بازار يا تكنولوژي سازمان است.بنابراين براي شناسايي وجود يا عدم وجود مزيت رقابتي و پاسخ به تغييرات و شرايط محيط، استفاده از اصول و مفاهيم موجود درمديريت استراتژيك ميتواند رهگشا باشد.از جمله ابزارهايي كه در مديريت استراتژيك، براي بررسي موقعيت، تدوين و ارايه استراتژي مناسب به كاربرده مي شود، ماتريس(SWOT)، ماتريس ارزيابي موقعيت و اقدام استراتژيك(SPACE)، ماتريس(CPM)و ماتريس(QSPM) است.
اين تحقيق سعي برآن دارد تابا استفاده از اين ابزارها به بررسي موقعيت و جايگاه بازار شركت آسانموتور كه نماينده رسمي شركت هيونداي كره در ايران ميباشد، بپردازد و استراتژيهاي مناسب با شرايط بازار و رقباي اين شركت، تدوين، ارزيابي و ارايه نمايد.
روش تحقيق از حيث اهداف در دسته تحقيقات كاربردي و از نظر جمعآوري دادهها، در دسته تحقيقات توصيفي - پيمايشي و زير مجموعه قضيه مطالعه موردي بوده و نتايج حاصل از تحقيق نشان داده است كه در نهايت با استفاده از جمع كل نمرات جذابيت هاي استراتژي ماتريسبرنامهريزي استراتژيك كمي (QSPM)، الويت هاي اين سه استراتژي مشخص گرديد كه به ترتيب يكپارچگي عمودي رو به عقب، تنوع همگون و رسوخ در بازار مي باشند.
از آنجا كه براي رسيدن به نتايج دلخواه در عرصه اقتصادي هيچ راهي به جز شناخت بازار و اجراي استراتژي متناسب با شرايط وجود ندارد و تدوين استراتژي تجاري جهت تحقق و دستيابي به مزيت رقابتي پايدار نيازمند دانش گسترده براي پرورش، ايجاد گزينه ها، انتخاب هاي استراتژيك و مديريت شركت در زمينه تهديدها و فشارهاي حاصل از تغييرات محيط خارجي استنتيجه نهايي در پژوهش حاضر اين است كه كليديترين عامل موفقيت شركت در گرو تامين محصول است و تامين محصول نيز در گرو اجراي موفقيت آميز استراتژي يكپارچگي عمودي رو به عقب ميباشد.
واژههاي كليدي:مديريت استراتژيك بازار، تنوع همگون،رسوخ در بازار، يكپارچگي رو به عقب، مزيت رقابتي.
-
لينک به اين مدرک :