-
شماره ركورد
13249
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13249
-
پديد آورنده
ياشار برگي
-
عنوان
مدل سازي اوليه محفظه احتراق موتور جت به كمك آناليز شبكه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مكانيك - هوافضا گرايش جلوبرندگي
-
سال تحصيل
ارديبهشت 93
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت 93
-
استاد راهنما
دكتر حجت قاسمي
-
چكيده
چكيده
در كار حاضر، براي تحليل محفظه احتراق از روش شبكه استفاده است. در اين مدل جريان درون محفظه، احتراق و انتقال حرارت در نظر گرفته شده است. در اين روش المان¬ها، هندسه محفظه احتراق را شكل مي¬دهند. هر المان رابطه¬اي براي افت فشار و دبي دارد. براي حل شبكه از روش گره استفاده شده كه با نوشتن قانون بقاي جرم براي هر گره و نوشتن روابط فشار اصلاحي كه از روابط افت فشار-دبي حاصل شده، يك دستگاه معادله براي فشارهاي اصلاحي بدست آمده و حل مي¬شود. با جايگذاري و بدست آوردن مقادير جديد و تكرار تا همگرايي، مقادير متغيرهاي شبكه مانند فشار و دبي بدست مي¬¬آيد.
بعد از همگرايي، اطلاعات جريان مانند تغييرات فشار و دبي، براي محاسبه احتراق و تغييرات چگالي درون المان¬ها مورد استفاده قرار مي¬گيرد. براي مدل كردن احتراق از تئوري راكتور خوب مخلوط شده با اندكي تغيير استفاده شده است براي مدل كردن انتقال حرارت از روابط تجربي شناخته شده موجود كمك گرفته شده است.
در يك دبي جرمي ثابت، براي بررسي عملكرد محفظه احتراق از ميزان هم ارزي هوا به سوخت استفاده شده است. تحت اين شرايط ميزان افت فشار، دبي، حداكثر دما گازها محفظه احتراق، دماي ديواره، انتقال حرارت همرفت و تشعشي داخل و خارج ديواره لاينر مطالعه شده است. اگر چه امكان مقايسه نتايج بدست آمده با نتايج تجربي به علت عدم دسترسي به آنها مقدور نبوده ولي روند نتايج حاصله به شكل متعارف مي¬باشد. همچنين نشان داده شده است در صورت استفاده از مقادير واقعي مي¬توان با صرف كمترين زمان تحليلي از شرايط محفظه احتراق بدست آورد.
واژههاي كليدي: محفظه احتراق ، مدل سازي شبكه ، روش گره ، احتراق و انتقال حرارت
-
لينک به اين مدرک :