-
شماره ركورد
13396
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13396
-
پديد آورنده
سيد محسن متولي زاده
-
عنوان
مدل آزمايشگاهي پيش بيني كرنش پلاستيك تحت شرايط مختلف بارگذاري سيكلي در مخلوط هاي آسفالتي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران- راه و ترابري
-
سال تحصيل
ارديبهشت 1393
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت 1393
-
استاد راهنما
دكتر علي منصورخاكي
-
چكيده
چكيده
بر اساس اعلام FHWA در سال 2006 در حدود 18/4 ميليون كيلومتر (6/2 ميليون مايل) از راه¬هاي آمريكا كه عددي در حدود %94 مي باشد توسط آسفالت روسازي شده است.
آسفالت ماده¬اي با تركيبي از رفتارهاي مكانيكي است كه در برابر حساسيت دمايي، زمان بارگذاري و عمر عكس العمل نشان مي¬دهد. در دماهاي پايين رفتار الاستيك ، سفت شدگي و تردشدگي نشان مي¬دهد، در حالي كه در دماهاي بالا نرم¬تر مي¬شود و رفتاري چسبناك (viscose) از خود نشان مي¬دهد. در دماهاي ميانه رفتاري ويسكوالاستيك از خود نشان مي¬دهد كه هر دو خصوصيت الاستيك و ويسكوز را دارد. خرابي¬هايي كه در يك سيستم روسازي آسفالتي بوجود مي¬آيند عموماً به سه گروه عمده تقسيم¬بندي مي¬گردند، شيارشدگي، ترك خوردگي خستگي، ترك¬هاي دماي پايين.
شيارشدگي تابعي از دما و سرعت تكرار بار بر روي آن مي باشد. علاوه بر اين¬ از دانه بندي و نوع قير مصرفي نيز مي توان به عنوان پارامتر تاثيرگذار در شيارشدگي نام برد.
در اين پژوهش با اعمال شرايط محيطي مختلف به نمونه ها، از جمله دما، سرعت بارگذاري، زمان استراحت و سطح تنش اعمالي به نمونه مدلي در راستاي پيش بيني تغييرشكل ماندگار ارائه گرديد. به منظور توليد مدل مذكور از نرم افزار matlab استفاده شده است ونمونه تحت 2 سطح تنش، 2 دماي بارگذاري، 3 زمان بارگذاري و 2 زمان استراحت و 2 مرتبه تكرار بارگذاري شدند.
واژههاي كليدي:كرنش پلاستيك، تغييرشكل ماندگار، زمان استراحت، زمان بارگذاري، مدل هايMEPDG
-
لينک به اين مدرک :