چكيده
چكيده:
هدف اساسي اين پايان نامه، تدوين روشي نظام مند و مبتني بر سوابق تحصيلي و وضعيت زندگي دانشپذيران، براي گزينش آنها جهت ورود به دوره هاي فراگير دانشگاه است. در حال حاضر براي اين گزينش، متقاضيان پس از يك مصاحبه اوليه، يك ترم تحصيلي را به عنوان دانشپذير مي گذرانند و در صورت موفقيت (كسب معدل 14 بر اساس 0,4 معدل ليسانس و 0,6 معدل ترم دانشپذيري ) از ترم بعد به عنوان دانشجو ثبت نام مي شوند. طبيعي است كه چنين روش ارزيابي چندان دقيق و بهينه نخواهد بود.
در اين راستا با رجوع به اطلاعات ثبت شده دانشجويان در دوره هاي گذشته در يكي از دانشكده ها، پارامترهاي موثر برموفقيت دانشجويان و ميزان اهميت آنها را استخراج كرديم. با توجه به اينكه در سالهاي گذشته اطلاعات چندان دقيق و كاملي از متقاضيان دوره هاي فراگير دريافت و ثبت نشده وتعداد پارامترهاي مدل پيش بيني ايجاد شده كم بود ، پرسشنامه هاي جامعي به اين منظور تدوين كرديم و به جمع آوري اطلاعات دانشپذيران ورودي سال 85 پرداختيم تا مدلي كامل تر با پارامترهاي بيشتر بسازيم. براي پياده سازي نظام مند اين روش گزينش و پس از استخراج پارامترهاي مهم ، نياز بود تا نرم افزاري ساده تهيه شود تا در اختيار كارمندان اداري مسوول ثبت نام قرار گيرد كه اين نرم افزار با استفاده از C# و مبتني بر بانك اطلاعاتي Access نوشته و آماده شد.