-
شماره ركورد
13663
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13663
-
پديد آورنده
يعقوبعلي خسروي جلودار
-
عنوان
بررسي ارتباط بين خستگي روسازي انعطاف پذير و خستگي قير
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران - راه و ترابري
-
سال تحصيل
آبان ماه 1393
-
تاريخ دفاع
آبان ماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر محمود عامري
-
چكيده
چكيده
خرابي هايي كه در طول عمر مفيد روسازي رخ مي دهند عمدتا شامل تغيير شكل هاي دائمي در مسير چرخ وسايل نقليه ﴿شيارافتادگي﴾، ترك هاي ناشي از خستگي و ترك هاي حرارتي مي باشد. مقاومت در برابر خستگي يك روسازي آسفالتي توانمندي آن در برابر بارهاي خمشي تكراري، بدون شكست مي باشد. قير به عنوان ماده چسباننده مخلوط، مي تواند نقش بسزايي در مقاومت كششي و به طبع در مقاومت خستگي روسازي داشته باشد. بنابراين مي توان انتظار داشت با تغيير در نوع قير و ثابت نگه داشتن عوامل مختلف، بتوان تاثير خصوصيات خستگي قير را در ميزان مقاومت خستگي روسازي بتن آسفالتي بررسي نمود. در اين پژوهش براي بررسي ارتباط بين خستگي روسازي بتن آسفالتي و خستگي قير، ارتباط بين نتايج آزمون بارگذاري چهار نقطه اي تيرخستگي و آزمون جاروب دامنه خطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. بررسي ها نشان مي دهد نتايج آزمون جاروب دامنه خطي با آزمايش تير خستگي مطابقت دارد. بنابراين مي توان انتظار داشت در مواردي كه تنها قير مورد استفاده در مخلوط تغيير مي كند، با صرف هزينه و وقت كمتر عمر ختسگي مخلوط آسفالتي ساخته شده از قيرهاي متفاوت را مقايسه نمود.
واژه هاي كليدي: آسفالت گرم، خستگي، آزمايش جاروب دامنه خطي، آزمايش تيرخستگي
-
لينک به اين مدرک :