-
شماره ركورد
13690
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13690
-
پديد آورنده
فاطمه عبادي فرد
-
عنوان
بهبود كارايي روشهاي توزيع درخواستهاي سرويس چندرسانهاي در بستر ابر
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كامپيوتر - شبكه هاي كامپيوتري
-
سال تحصيل
آذر ماه 1393
-
تاريخ دفاع
آذر ماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر احمد اكبري
-
چكيده
چكيده
گسترش روزافزون استفاده از محاسبات ابري در سالهاي اخير، اين امكان را به فراهم كنندگان
سرويس هاي چندرسانه اي مي دهد، تا سرويس هاي خود را به صورت كارا و موثر در بستر ابر، ارائه دهند. دو نگراني اصلي كه فراهم كنندگان سرويس هاي چندرسانه اي، جهت ارائه ي سرويس هاي خود در بستر ابر دارند، تامين پارامترهاي كيفيت سرويس و ميزان هزينه ي منابع مي باشد. چالش اساسي در استفاده از بستر ابر در سرويس هاي چندرسانه اي، توزيع درخواستها به گونه اي است كه از يك طرف بتواند سبب استفاده بهينه از منابع و كاهش هزينه ها شود و از طرف ديگر نيازمندي هاي كيفيت سرويس مانند زمان پاسخ را تامين كند.
كارهايي كه اخيرا در رابطه با توزيع بار براي سرويس هاي چندرسانه اي انجام شده، فقط يك
معيار را درنظر گرفته است. در اين رساله، به توزيع بار با اهداف چندمنظوره پرداخته ايم و دو روش
ايستا و پويا را براي توزيع درخواست هاي چندرسانه اي در بستر ابر، ارائه كرده ايم ، كه علاوه بر
استفاده ي حداكثر از منابع، سبب كاهش زمان پردازش و حفظ و قابليت اعتماد سيستم مي شود.
همچنين روش جديدي را براي جايابي ماشينهاي مجازي بر روي ماشينهاي فيزيكي ارائه كرده ايم كه سبب كاهش در زمان پاسخگويي به درخواست ها شده است.
در نهايت به ارزيابي روشهاي ارائه شده با شبيه ساز كلودسيم پرداخته ايم . همانطور كه نتايج
شبيه سازي نشان ميدهد روش پوياي بيان شده، سبب كاهش در زمان انجام طو لاني ترين كار به
ميزان 18 درصد نسبت به الگوريتم رفتار زنبور عسل، شده است. همچنين در روش ايستاي ارائه
شده، استفاده از الگوريتم تعادل بار به همراه الگوريتم بهينه سازي ازدحام ذرات، سبب ميشود تا به
ميزان 24 درصد بهبود در زمان انجام طولاني ترين كار نسبت به روش پايه ي بهينه سازي ازدحام
ذرات داشته باشيم؛ همچنين ميزان بهره وري منابع به ميزان 18 درصد افزايش يابد.
واژه هاي كليدي:
محاسبات ابري، تعديل بار، زمان پاسخ، تخصيص منابع، چندرسانه اي، ماشين مجازي
-
لينک به اين مدرک :