-
شماره ركورد
13725
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13725
-
پديد آورنده
سميرا كريمي
-
عنوان
استراتژي هاي منتهي به راهكارهاي بازاريابي جهت جذب مشتري در شركت هاي كشتيراني و حمل ونقل بين المللي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - اجرائي
-
سال تحصيل
آبان 1393
-
تاريخ دفاع
آبان 1393
-
استاد راهنما
دكتر جعفري
-
استاد مشاور
دكتر مهدوي مزده
-
چكيده
چكيده
در تحقيقحاضر مفاهيمي مانند استراتژي و انواع استراتژي ها با رويكرد هاي بازاريابي مدنظر قرار گرفته است. سپس به مسئله حمل و نقل و مفاهيم مربوط به آن در قالب مزاياي اقتصادي، مزاياي تجاري، اقتصاد حمل و نقل، اهميت حمل و نقل از ديدگاه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي پرداخته شده است.
همچنين در اين تحقيق استراتژي توسعه بازار، استراتژي ارائه خدمات خاص، استراتژيهاي بازاريابي و فروش در شرايط بحران، بازاريابي نوين در صنعت حمل و نقل، استراتژي كاهش قيمت و استراتژي جذب و حفظ مشتريبه عنوان مهمترين استراتژي هاي شركت هاي كشتيراني و حمل و نقل بين المللي در نظر گرفته شده است.
در ادامه به بررسي اجمالي شركت دارا به عنوان مطالعه موردي تحقيق حاضر پرداخته شده است .
اين پژوهش از نظر هدف كاربردي، از نوع درجه و اهميت و ميزان كنترل متغيرها، ميداني، از نظر گردآوري دادهها، پيمايشي و از لحاظ شيوه تحليل دادهها از نوع توصيفي و استنباطي مي باشد.
پس از بررسي هاي مقدماتي در شركتهاي كشتيراني و حمل و نقل بين المللي ، خواسته ها و نيازهاي مشتريان و بازرگانان ، موقعيت فعلي شركتها در مقايسه با شركتهاي رقيب داخلي و خارجي و با تاكيد بر اهداف بلند مدت و همچنين موقعيت استراتژيكي كشور نهايتا سوالهاي اين تحقيق به صورت زير بيان ميگردد:
1. مهمترين استراتژي هايي كه شركت هاي كشتيراني و حمل و نقل بين المللي در بحث بازاريابي از آن استفاده مي كنند كدام هستند.
2. به طور مشخص شركت كشتيراني و حمل و نقل بين المللي دارا از كداميك از اين استراتژي ها استفاده ميكند؟
جهت پاسحگويي به سوال اول از مصاحبه اكتشافي استفاده گرديد و در مورد سوال دوم با استفاده از تجزيه و تحليل پرسشنامه در دو بخش آماري توصيفي و آمار تحليلي يا استنباطي انجام شده است.
واژههاي كليدي:استراتژي – بازاريابي – جذب مشتري – سازمانهاي بين المللي
-
لينک به اين مدرک :