-
شماره ركورد
13926
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
13926
-
پديد آورنده
روزبه كلانتري
-
عنوان
طراحي پانل جانبي و شبيه سازي اجزاي محدود برخورد از جانب خودروي كلاس B
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
خودرو - سازه و بدنه خودرو
-
سال تحصيل
اسفند ماه 1393
-
تاريخ دفاع
اسفند ماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر محمد حسن شجاعي فرد - دكتر ابوالفضل خلخالي
-
چكيده
چكيده
در مرحله طراحي بدنه يك خودرو، استفاده از مدل المان محدود بسيار مناسب و مفيد خواهد بود، تا از هزينههاي زماني و ريالي غير ضروري جلوگيري شود. تابع هدف در تصادف خودرو، مسالة تغيير شكل سازة خودرو به شكلي كاملاً منظم و كنترل شده بدون آسيب رسيدن به فضاي سرنشين ميباشد. به اين منظور سازة خارجي محفظة سرنشين، بايستي جهت جذب انرژي تصادف و كاهش نيروي منتقل شده به سرنشينان، دچار لهيدگي گردد. در اينپروژه بر اساس طرحي كه استايليست براييكي از محصولات كلاس B پلتفرم ملي ارائه داده است، سازه بدنه در پژوهشكده مهندسي خودرو طراحي شدهاست. معماري محصول و راه حلهاي طراحي بر اساس بهينه كاوي از خودروهاي روز دنيا استخراج شدهاند. در فرايند طراحي ابتدا طرح بدنه خام خودرو كلاس B در نرم افزار CATIA مدل سازي شده، سپس توسط نرم افزار پيش پردازش Hyper mesh، المان بندي شدهاست و در نهايت در نرمافزار Pam Crash، پس از تعريف جنسهايمناسب، اتصالات استاندارد و تماس بين قطعات، بارگذاريبه صورت سرعت اوليه براي مانع در برخورد از جانب تعريف شدهاست و خروجيهاي مورد نياز از قبيلجابجايي،سرعت، شتاب، انرژي و نيروي مقطعي از آن استخراج شده استو سپس نتايج حاصل از تحليلها با اهداف پيشبيني شده مقايسه شدهاند، كه بيانگر دست يافتن به يك طرح مناسب براي بدنه خودروي كلاس B است.
واژههاي كليدي: بدنه خودرو، اجزا محدود، جذب انرژي، تست تصادف
-
لينک به اين مدرک :