-
شماره ركورد
14009
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14009
-
پديد آورنده
سينا يوسفي
-
عنوان
آناليز حساسيت و بهينه سازي احتمالاتي سيستم تعليق خودرو با در نظر گرفتن ناهمواري تصادفي جاده
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم هاي تعليق، ترمز و فرمان
-
سال تحصيل
اسفند 1393
-
تاريخ دفاع
اسفند 1393
-
استاد راهنما
دكتر ابوافضل خلخالي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
چكيده
كاربرد روشه اي نوين بهينه سازي در طراحي سيستم تعليق خودروها مي تواند نتايج سودمندي داشته باشد. در اين مقاله ابتدا بهينه سازي مدل 5 درجه آزادي سيستم تعليق خودرو در فضاي معين با در نظر گرفتن ورودي تصادفي جاده و با اعمال قيد معين استاندارد ايزو 2631 حد خستگي انسان انجام شده و نتايج آن با نقاط بهينه پيشنهادي مراجع قبلي مقايسه شده ا ست . نتايج بيانگر آنست كه طراحي ارائه شده در مراجع مورد بررسي قبلي، قيد استاندارد 2631 را نقض مي كنند. در مرحله بعد طراحي مقاوم و براساس قابليت اعتماد مدل پنج درجه آزادي انجام شده است. با توجه به نامعيني هاي موجود در پارامترهاي مدل از قبيل وزن راننده، شاسي و سفتي تاير، اين پارامترها به صورت پارامتر نامعين ﴿نويز﴾ در نظر گرفته شده اند.
همچنين با انجام تحليل حساسيت، برايب استهلاك تعليق جلو و عقب به عنوان پارامترهاي مؤثرتر استخراج شده و در نتيجه در تحليل احتمالاتي به عنوان پارامترهاي طراحي نامعين در نظر گرفته شده اند. براي دست يافتن به طراحي مقاوم واريانس توابع هدف كمينه شده است. همچنين براي دستيابي به طراحي براساس قابليت اعتماد، احتمال شكست قيد آسايش سرنشين ﴿استاندارد ISO2631﴾ كه در بهينه سازي معين در نظر گرفته شده بود، به عنوان يك قيد احتمالاتي در نظر گرفته مي شود.
واژه هاي كليدي: بهينه سازي نامعين، تحليل حساسيت، الگوريتم اصلاح شده NSGA-II ، طراحي مقاوم، قابليت اطمينان، ناهمواري اتفاقي جاده.
-
لينک به اين مدرک :