-
شماره ركورد
14076
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14076
-
پديد آورنده
نقي حمزه ئي
-
عنوان
طراحي پنل سقف، يكپارچه سازي بدنه و تحليل برخورد از سقف خودروي كلاس B
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سازه و بدنه خودرو
-
سال تحصيل
اسفندماه 1393
-
تاريخ دفاع
اسفندماه 1393
-
استاد راهنما
پروفسور محمدحسن شجاعي فرد - دكتر ابوالفضل خلخالي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
چكيده
جهت حصول اطمينان از برآورده شدن استانداردهاي اجباري و توليد خودرويي ايمن، استفاده از نرم افزارهاي مدل¬سازي و تحليل¬هاي كامپيوتري پيش از توليد،تا حدود بسيار زيادي مانع از طراحي و توليد محصولي مي¬گردد كه ساخت آن مستلزم صرف هزينه هنگفت و مدت زمان طولاني است. در بحث مربوط به برخورد خودرو با مانع و يا در هنگام واژگوني،هدف اصليطراح، جهت حفظ سرنشينان خودرو، طراحي سازه¬ايي است كه حداقل تغيير شكل همراه با حداكثر جذب انرژي به شكلي كاملا" منظم و كنترل شدهانجام گردد.دراين پايان¬نامهبر اساس طرح رويه بيروني ارائه شده براي يكي از محصولات كلاس B پلتفرم ملي و همچنين در نظر گرفتن الزاماتي مانند حداكثر وزن خودرو، سفتي خمشي و پيچشي مطلوب و ...،بخش¬هاي گوناگون بدنه خودروبر اساس بهينه¬كاوي از خودروهاي روز دنيا توسط نرم افزار CATIAمدلسازي گرديده و پس از آن، جهت حصول اطمينان از برآورده شدن الزام برخورد از سقف مطابق استاندارد FMVSS 216، مدل استخراج شده از نرم افزار CATIAتوسط نرم افزار HYPER-MESH المان¬بندي ودر نهايت پس از تعريف و تخصيص اتصالاتنقطه جوش، ضخامت، جنس و ... توسط نرم افزار PAM-CRASHتحليلانجام گرديدهاست. دو طرح گوناگونبراي ريل جلويي سقف ارائه شده و نمودار نيرو-جابجايي آنها مورد مقايسه قرار گرفته¬اند. مقايسه ميزان تغيير شكل سقف با استاندارد فوق الذكر، بيانگر طراحي مناسب بخش¬هاي گوناگون بدنه خودرو كلاس Bطراحي شده،مي¬باشد.
واژههاي كليدي:پلتفرم، بدنه خودرو، اجزا محدود،آزمون برخورد از سقف،واژگوني
-
لينک به اين مدرک :