-
شماره ركورد
14256
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14256
-
پديد آورنده
نيما سعادت مخبر
-
عنوان
اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي با استفاده از روشهاي تصميم گيري چند معياره و مطالعه موردي در سازمان خدمات پس از فروش شركت سايپا
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستمهاي اقتصادي و اجتماعي
-
سال تحصيل
آذر 1393
-
تاريخ دفاع
آذر 1393
-
استاد راهنما
دكتر محمد سعيدي مهرآباد
-
استاد مشاور
دكتر سيد جعفر سجادي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
درادبيات نوين مديريت هر يك از وظايف مديران مانند برنامه ريزي، سازماندهي، كنترل و ... جلوه اي از نوعي تصميم گيري هستند. در اين ميان تصميم گيري راجع به انتخاب عناصر استراتژي بازاريابي و تعيين اولويت نسبي هر كدام، كه شالوده اساسي سيستم بازاريابي را تشكيل مي دهد از اهميت ويژه اي برخوردار است. چرا كه علاوه بر ارضاي نيازهاي بازار هدف بايد با اهداف سازماني و بازاريابي موسسه نيزمنطبقباشد. اينپايان نامه به شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر استراتژي بازاريابي و انتخاب استراتژي بازاريابي مناسب با رويكرد استراتژيك مي پردازد و به دنبال ارزيابي همزمان شرايط فعلي و احتمالي آينده مي باشد، مطالعه در سازمان خدمات پس از فروش شركت سايپا با نام سايپا يدك انجام شده است. شناسايي عوامل موثر بر استراتژي هاي بازاريابي مورد استفاده در شركت سايپا يدك توسط نظرسنجي از خبرگان انجام شد و براي اولويت دهي به استراتژي هاي مختلف با توجه به ساختار مسأله از روش تصميم گيري چند معياره (FMCDM ) استفاده شده است. پس از شناسايي شاخص هاي مؤثر بر انتخاب استراتژي بازاريابي در فروش محصولات شركت سايپا يدك به كمك پرسشنامه، با استفاده از مقايسه هاي زوجي و روش تحليل شبكه اي داده ها در شرايط فازي ( FANP) وزن نهايي هر يك از اجزاي عناصر استراتژي بازاريابي شناسايي گرديده، و در نهايت اولويت بندي استراتژي هاي بازاريابي شركت با روش تاپسيس فازي انجام و بهترين گزينه ارائه شده است.
واژه هاي كليدي: سازمان خدمات پس از فروش ، استراتژي بازاريابي ،آميخته هاي بازازيابي ، تصميم گيري بر مبناي هدف ،،تاپسيس فازي FMCDM ،FMADM ، FANP،FTOPSIS
-
لينک به اين مدرک :