-
شماره ركورد
14409
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14409
-
پديد آورنده
حسين خزرك
-
عنوان
تجزيه و تحليل اثر دما بر روي تغيير شكل روسازي انعطافپذير به روش المان محدود
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه و ترابري
-
سال تحصيل
اسفندماه 1393
-
تاريخ دفاع
اسفندماه 1393
-
استاد راهنما
دكتر محمود عامري
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
چكيده
پيشبيني پاسخ روسازي راه اعم از تغيير مكان، تنش و كرنش تحت بارهاي وارده از مسائل مهم در طرح روسازي¬ها مي¬باشند. جهت محاسبه و پيشبيني پاسخ روسازيهاي انعطاف¬پذير،روش¬هاي عددي متعددي توسعه يافته¬اند. با اين وجود، پژوهشگران همواره در جستجوي روش¬هاي عددي با كار آيي بيشتر و دقت بالاتر جهت افزايش توانايي مدلسازي¬هاي عددي بوده¬اند. اين روش با كمك نرمافزارهاي مربوطه در تحليل بكار برده ميشوند كه ازجمله اين نرمافزارها بايستي به Abaqus/CAE اشاره داشت. مدلسازي در اين نرمافزار به مرور زمان از حالتهاي دوبعدي و استاتيكي به سوي مدلهاي سهبعدي ديناميكي پيش رفته است. در اين مطالعه به كمك نرمافزار يادشده به مدلسازي كامپيوتري يك روسازي سهلايه در حالت سهبعدي پرداخته شده است كه با توجه به در نظر گرفتن پارامتر تغييرات دمايياز 10- درجه سانتيگراد تا 4/54 درجه سانتيگراد، لايه رويه با دو مصالح ويسكوالاستيك و الاستيك تعريف گشته و بارگذاري نيز به شكل ديناميكي ميباشد. يك نوع محور "دوگانهبا دو چرخ " مسئوليت بارگذاري در سرعت متغير 20، 60، 80، 100 كيلومتر بر ساعت را روي سطح اين مدل بر عهده دارد. در ادامه به بررسي پاسخهاي حاصله از عبور اين محوربر روسازيو تأثير آن بر خرابي شيارشدگي پرداخته شدهكه البتهتأثير سرعت و ضخامت هم در اين خرابي در نظر گرفته شده است. طبق نتايج اين پژوهش با افزايش دما، تغيير شكل روسازي نيز بيشتر شده و همچنين با افزايش سرعت حركت وسايل نقليه و همچنين ضخامتلايههاي روسازي، ميزان خرابي شيارشدگي نيز كمترمي¬شود و در انتها نيز به بررسي و سنجش اعتبار نتايج، توسط نرمافزارKENLAYER و همچين يك مقاله توسط آقاي گارسيا كه به دو صورت عملي و تئوري انجام گرفته بود و همچنين در ژورنال Construction and Building Materials نيز چاپ شده بود، پرداخته شده است.
واژههاي كليدي: تحليل ديناميكي، روش المان محدود، مدلسازي سهبعدي، تغيير شكل
-
لينک به اين مدرک :