-
شماره ركورد
14604
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14604
-
پديد آورنده
محمدرضا مهديزاده
-
عنوان
تعيين استراتژي بهينه حركت جهت كاهش مصرف انرژي لكوموتيو مبتني بر روشهاي حساب تغييرات و مقايسه با روش تغيير سطوح سرعت حداكثر
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي كنترل و علائم
-
سال تحصيل
خرداد 1394
-
تاريخ دفاع
خرداد 1394
-
استاد راهنما
دكتر محمدعلي صنديدزاده - دكتر سيد محمد موسوي گزافرودي
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
چكيده
در اين پاياننامه ابتدا پارامترهاي مؤثر بر مدلسازيحركت لكوموتيو بررسيشده، نيروهاي مقاوم بر حركت لكوموتيو مشخص گرديده و با گسسته سازيِ مدل غيرخطيِ بدست آمده، حركت لكوموتيو مدلسازي شدهاست. سپس در حالتهاي مختلف فراز و نشيب، مدل طراحي و بررسي شدهاست. آنگاه مدل مصرف سوخت را در نظر گرفته و با آناليز لاگرانژ، بهينهسازي مصرف سوخت انجام شدهاست.[1تا9].
در بخش آخر نتايج شبيهسازي براي مسير بين دو ايستگاه ابردژ به كوير در محور تهران-مشهد را بررسي نموده و پروفيل حركت را به روش لاگرانژ و كاهش سطح سرعت حداكثر بهينه كردهايم. سپس به مقايسه نتايج حالت بهينه باحالت عادي پرداختهشدهاست. همين كار براي مسير تهران به پرندك شامل شش ايستگاه، مجدداً انجام و نتايج حالت بهينه و عادي مقايسهشدهاست.
تفاوت اين پايان نامه با ديگر كارهاي مشابه، آن است كه مدل دقيقتري براي حركت قطار بكار گرفته شده است. همچنين از يك لكوموتيو مشخص (GT26) و دادههاي مسيرهاي واقعي، براي مشاهده نتايج بهينهسازي بهره برديم.
كليد واژه: ، بهينهسازي مصرف سوخت لكوموتيو، راهبري بهينه، كاهش سوخت قطار
-
لينک به اين مدرک :