-
شماره ركورد
14629
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14629
-
پديد آورنده
آرام رشيدي
-
عنوان
شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر موفقيت تبليغات مورد مطالعه : شركت بيمه "ما"
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
فروردين 1394
-
تاريخ دفاع
فروردين 1394
-
استاد راهنما
دكترعلي بنيادي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر محمود محمديان
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
چكيده
بيمه و بانك از جمله موسسات مالي هستند كه با توجه به ساختار رقابتي شديد حاكم بر آنها، بيش از گذشته به استفاده از تبليغات گسترده رسانه اي روي آورده اند. همچنين، با توجه به مرتبط بودن طيف گسترده اي از فعاليت ها ي تجاري،سازمان ها و خانوارها با بيمه و بانك از طريق خدمات مختلفي كه بيمه به آنها مي دهد مي توانند به شيوه مناسبي از تبليغات در راستاي پيشبرد اهداف خود كه همانا معرفي خدمات خود، برقراري ارتباط با مشتريان، تاثيرگذاري بر آنها در انتخاب نوع بيمه براي انجام امور بيمه اي خود و در نهايت جذب آنهاست، منتفع گردند.از اين رو در اين تحقيق در پي آن هستيم كه عوامل موثر بر موفقيت و اثربخشي تبليغات در « بيمه "ما" » را شناسايي و اولويت بندي نماييم.در اين راستا 6 فرضيه شكل گرفت.براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شد.جامعه آماري اين تحقيق مديران و كارشناسان بازاريابي و فروش بيمه "ما" مي باشد.تعداد نمونه آماري اين تحقيق برابر با 97 نفر است.داده هاي اين تحقيق از طريق نرم افزار SPSS مورد تحليل قرار گرفت . با توجه به نتايج به دست آمده از تحليل داده ها، از شش فرضيه تحقيق، 5 فرضيه تأييد و تنها يكي رد شد.عدم تأييد اين فرضيه نشان داد كه دردسترس بودن تبليغات تأثير معناداري بر موفقيت و اثربخشي تبليغات در شركت «بيمه "ما"» ندارد.هم چنين با توجه به ترتيب ميزان اثر گذاري عوامل،ابزار تبليغاتي و عوامل محتوايي بيشترين تأثير را بر اثربخشي و موفقيت تبليغات دارد.پاسخگويي به نياز مشتريان و شيوه هاي تصويري و ساختاري نيز كمترين اثرگذاري را بر موفقيت تبليغات دارد.
واژگان كليدي: تبليغات،ابزار تبليغات،عوامل محتوايي،رفتار مصرف كننده، شركت «بيمه" ما"»
-
لينک به اين مدرک :