-
شماره ركورد
14662
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14662
-
پديد آورنده
صالح مسعودي آشتياني
-
عنوان
مدلسازي لكوموتيوER24PCو بهينه سازي آن براي سرعت 160كيلومتر بر ساعت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مكانيك -گرايش طراحي كاربردي
-
سال تحصيل
اسفند 1393
-
تاريخ دفاع
اسفند 1393
-
استاد راهنما
دكتر اميرحسين دوايي مركزي
-
چكيده
چكيده
به عنوان يكي از به روزترين لكوموتيوهاي موجود در كشور با حداكثر سرعت بهره ER24PC لكوموتيو
برداري 160 كيلومتر بر ساعت، در ايران مونتاژ و در مسير تهران- مشهد مورد بهره برداري قرار مي گيرد. در
مدل SIMPACK با استفاده از نرم افزار شبيه سازي ديناميكي چند پيكره ER24PC اين پژوهش، لكوموتيو
سازي گرديده است. پارامترهاي ديناميكي مورد استفاده در اين مدلسازي، از نقشه ها و اطلاعات موجود در
صنعت و يا ساير مراجع معتبر استخراج شده است.
سرعت بحراني لكوموتيو با استفاده از افزايش و كاهش تدريجي سرعت، مورد مطالعه قرار گرفته است. سرعت
بحراني خطي، با ايجاد يك بي نظمي مقطعي در ابتداي مسير مستقيم و با افزايش تدريجي سرعت، و
سرعت بحراني غيرخطي با كاهش تدريجي سرعت در يك مسير مستقيم بدست آمده است. بر اساس نتايج
استخراج شده، سرعت بحراني خطي لكوموتيو 185 كيلومتر بر ساعت و سرعت بحراني غيرخطي 160
جهت بررسي سرعت بحراني، نيروها و ،UIC كيلومتر بر ساعت مي باشد. علاوه بر اين بر اساس استاندارد 518
شتاب هاي جانب ي با مقادير مجاز مقايسه گرديدند كه تمامي مقادير حاصله در محدوده مجاز در استاندارد
بوده است.
در چهار مسير تست Y/Q همچنين در اين پايان نامه، پارامترهاي سايش، راحتي سفر، شاخص خروج از خط
مورد EN با قوس بسيار بزرگ، قوس بزرگ، قوس كوچك و قوس بسيار كوچك مطابق استاندارد 14363
بررسي قرار گرفت ه است . لازم به ذكر است بي نظمي هاي اعمال شده در طول مسيرهاي تست، بر اساس
در نظر گرفته شده است. ERRI B استاندارد 176
در ادامه جهت بهينه سازي مشخص ات ديناميكي لكوموتيو، پارامترهاي مربوط به سيستم تعليق اوليه شامل
ضريب فنريت فنر اوليه، ضريب ارتجاعي لاستيك متصل كننده ي موتور الكتريكي به بوژي و ضريب
استهلاك مستهلك كننده بهينه گرديد. در اين بهينه سازي، با استفاده از الگوريتم ژنتيك، شاخص سايش به
عنوان هدف در نظر گرفته شده و ساير پارامترهاي ديناميكي سيستم در محدوده مجاز حفظ گرديده اند.
واژههاي كليدي: شبيه سازي ديناميكي چند پيكره، سرعت بحراني، خروج از خط، سايش، بهينه سازي
-
لينک به اين مدرک :