-
شماره ركورد
14668
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14668
-
پديد آورنده
سيده ليلا دادور
-
عنوان
چارچوب پيادهسازي مديريت دانش در شركتهاي خدمات پس از فروش خودرويي بر اساس عوامل كليدي موفقيت (مطالعه موردي: شركت ايساكو)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي - استراتژيك
-
سال تحصيل
فروردين 1394
-
تاريخ دفاع
فروردين 1394
-
استاد راهنما
دكتر فرناز برزينپور
-
استاد مشاور
دكتر پيمان اخوان
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
مهمترين مشخصه سازمانهاي قرن بيست و يكم، تأكيد بر دانش و اطلاعات است. سازمانهاي امروزي، نيازمند كسب، مديريت و بهرهبرداري از دانش و اطلاعات به منظور بهبود كارايي هستند. هدف از اين پژوهش ارائه چارچوب پيادهسازي مديريت دانش در شركتهاي خدمات پس از فروش خودرويي بر اساس عوامل كليدي موفقيت ميباشد. پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر نحوهي گردآوري دادهها، توصيفي- پيمايشي است. جامعه مورد پژوهش شامل خبرگان دانشگاهي، مديران و كارشناسان شركت¬هاي خدمات پس از فروش خودرويي در حوزه مديريت دانش ميباشد. اين تحقيق ضمن بررسي و جمعبندي مطالعات انجام شده در ارتباط با مديريت دانش، بلوغ مديريت دانش و عوامل موثّر بر پيادهسازي مديريت دانش با كمك مصاحبه و پرسشنامه و انجام مطالعه ميداني در شركتهاي خدمات پس از فروش خودرويي و تركيب و انطباق يافتههاي حاصل با مطالعات انجام شده قبلي، چارچوبي براي پيادهسازي مديريت دانش بر اساس عوامل كليدي موفقيت ارائه كرده و پس از بررسي اعتبارآن به كمك خبرگان، نتايج حاصل را در يك مطالعه موردي(شركت ايساكو) اجرا و مورد ارزيابي قرار داده است.
مهمترين يافتههاي اين تحقيق شامل شناسايي و اولويتبندي عوامل و شاخصهاي موثّر بر پيادهسازي مديريت دانش در شركتهاي خدمات پس از فروش خودرويي، سطحبندي عوامل تأييد شده در سطوح مدل بلوغ توسعه يافته مديريت دانش و انجام مطالعه موردي در شركت ايساكو است.
مدل توسعه يافته اين تحقيق، نقاط قوت و ضعف سازمان نسبت به حالت ايدهآل و مطلوب در هر عامل و شاخصها را بيان كرده، سطح بلوغ مديريت دانش در سازمان را تعيين نموده و به شناخت وضعيت موجود سازمان در عوامل و شاخصهاي مورد نظر مدل كمك ميكند و در راستاي بهبود وضعيت جاري، سازمان را آگاه ميكند تا با برنامهريزي مناسب و دقيقتري وضعيت عوامل و شاخصهاي خود را بهبود دهد و بتواند به سطح بالاتر بلوغ دست يابد.
واژههاي كليدي: مديريت دانش- خدمات پس از فروش- عوامل كليدي موفقيت- بلوغ مديريت دانش
-
لينک به اين مدرک :