-
شماره ركورد
14737
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14737
-
پديد آورنده
عرفان سهرابي
-
عنوان
بررسي كاركرد شبكه هاي اجتماعي در توسعه بازاريابي ويروسي (مطالعه موردي (IT
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - پيشرفت گرايش مديريت تكنولوژي
-
سال تحصيل
بهار 1394
-
تاريخ دفاع
بهار 1394
-
استاد راهنما
دكتر علي بنيادي
-
استاد مشاور
دكتر رضا لشگري
-
چكيده
چكيده
پژوهشگر اين تحقيق را با هدف بررسي كاركرد شبكه هاي اجماعي در توسعه بازاريابي ويروسي انجام و بدين منظور از روش پيمايش و ابزار پرسشنامه استفاده كرده است،و جامعه ي آماري در اين تحقيق، كاربران صفحه اجتماعي شركت رهپويان رايانه گستر برتر در فيسبوك هستند. براي آزمون روايي يا ابزار تحقيق، از آزمون پايايي بازآزمايي؛ و براي اعتبار تحقيق، از آلفاي كرونباخ استفاده شده است. بر اساس فرمول نمونه گيري كوكران، حجم نمونه در ميان كاربران فيسبوك فعال در شبكه اجتماعي شركت رهپويان رايانه گستر برتر، تعداد 384 نفر مشخص شد و به شيوه ي هدفمند، مورد بررسي قرار گرفت.
جهت تحليل يافته ها ابتدا داده هاي پژوهش كه در عمليات ميداني از طريق پرسشنامه گرد اوري شده، استخراج و در جدول ها تنظيم مي شود. سپس كليه داده ها با استفاده از نرم افزار اس پي اس اس در دو سطح توصيفي و استنباطي مورد بررسي قرار گرفت. در ادامه با بهره گيري از تكنيكهاي آماري و پژوهش عملياتي ام سي دي ام از جمله اي اچ پي كه با روش تحقيق و نوع متغيرها سازگاري دارند، دادههاي جمع آوري شده، تحليل مي شوند و به سوالات تحقيق پاسخ داده مي شود. براي انجام سريع اين پژوهش از نرم افزارهاي اكسل 2007 و اكسپرت چويس استفاده ميگردد. در اين تحقيق جهت تعيين مولفه هاي مورد نظر در تحليل سلسله مراتبي از گروه نخبگان استفاده شده است كه تعداد افراد نخبه در اين تحقيق 60 نفر مي باشند و در نتيجه مشخص شد بين نحوه بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي و موفقيت آن كه منجر به خريد كالا و خدمات مي شود رابطه معناداري وجود دارد.
با توجه به نتايج اين پژوهش، مشخص شد كه بين جلب توجه به انيميشن هاي بازاريابي شبكه هاي اجتماعي، جذابيت
هاي تصوير به صورت رنگ و طراحي ، جذابيت شعارها ، اعتماد به بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ، استفاده از افراد مشهور ، استفاده از نمادها و تاثير آن در خريد كالا ، رابطه ي معناداري وجود دارد؛ زيرا افرادي كه انيميشن هاي بازاريابي ، جذابيت هاي تصوير مانند رنگ و طراحي ، جذابيت شعارها، نمادها و وجود افراد مشهور در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي ، نظر آنها را كمتر به خود جلب كرده است، كمتر به خريد كالا يا خدمات اقدام كرده اند. همچنين افرادي كه به بازاريابي شبكه هاي اجتماعي اعتماد كمي دارند، كمتر به خريد كالا يا خدمات اقدام كرده اند.
اين نتايج نشان مي دهد كه شايد يكي از مهم ترين دلايلي كه مانع مي شود افراد، به كالا يا خدماتي در شبكه هاي اجتماعي توجه كنند ، بي اعتمادي به آن باشد؛ زيرا اعتماد از مؤلفه هاي حياتي در تجارت الكترونيكي تلقي مي شود. اعتماد، فضايي اجتماعي خلق مي كند كه سازمان ها مي توانند در آن فضا فعاليت كنند. اعتماد عبارت از باوري است كه نشان مي دهد ساير افراد به روش هاي قابل پيش بيني عمل مي كنند. اعتماد يكي از روش هاي كاهش پيچيدگي اجتماعي و جايگزين قوانين و مقررات است؛ و پذيرش پيام هاي بازاريابي نيز، به اعتماد مخاطبان نياز دارد.
كليد واژه:
بازاريابي ويروسي،فيس بوك،اكسل،شبكه هاي اجتماعي
-
لينک به اين مدرک :