-
شماره ركورد
14949
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14949
-
پديد آورنده
بهمن عشقي
-
عنوان
طراحي مدل هاي تقاضاي حمل و نقل عمومي كالا بين شهري ايران (ريل و جاده)
-
مقطع تحصيلي
دكتري
-
رشته تحصيلي
عمران گرايش برنامه ريزي حمل و نقل
-
سال تحصيل
آذر 1393
-
تاريخ دفاع
آذر 1393
-
استاد راهنما
دكتر شهريار افندي زاده ودكترمحمود عامري
-
چكيده
چكيده
بطور اصولي حوزه هاي اقتصادي گوناگون دركشورهاي مختلف با درجات متفاوت وابسته به تراز اقتصادي كشور متبوع، تناسب شديدي از تاثير حمل و نقل در قيمت تمام شده كالا و خدمات را تحمل ميكنند. رشد اقتصادي و توسعه فزاينده در اين حوزه بدست نخواهد آمد مگر آنكه حمل و نقل بطور اعم و حمل و نقل كالا بصورت اخص، بتوانند وظائف محوله را بخوبي انجام داده و تكاليف اجرايي خودرا معمول و جاري نمايد. در مراتب ارزيابي عملكرد اقتصادي حمل و نقل، شاخص هاي گوناگون در دسترس بوده و قابل اندازه گيري مي باشندكه مي توانند به مانند دماسنجي، وضعيت باليني حمل و نقل را ارايه نمايند. فراتر از معيارهاي قابل اندازه گيري، حمل و نقل از نظامي تعادلي برخوردار است كه تغييرات مداوم فرايندي آن ثبات يابي ثباتي در عرصه عمليات و به تبع آن هزينه هاي مترتب را فراهم مي آورد.
ايجاد تعادل در تغييرات مداوم عرضه و تقاضا به عنوان دو كفه عملكردي سيستم حمل و نقل كالا، نكته اي است كه در شرايط تنگاتنگ رقابت جهاني مورد توجه برنامه ريزان بوده و بر اين اساس تلاش به منظور پيش بيني تقاضا و تدارك عرضه مناسب و قابليت هم زماني و هم افزايي اقتصادي، كارشناسان را بر آن داشته تا با بهر ه مندي از روش هاي مختلف پيش بيني، مدلهاي كاربردي را ارايه و با فراهم آوردن امكان ارزيابي آنها در بازه هاي زماني مشخص تدارك عرضه مناسب را امكانپذير نمايند.
ايران بعنوان سرزميني با ويژگي هاي كالبدي تقاضا، جمعيت رو به افزايش و جوان و نيز استقرار در منطقه اتصال جنوب غرب، جنوب شرق و شرق اسيا به منطقه خاوري مديترانه و كشورهاي حوزه CIS از ابعاد ايجاد تقاضا،چشم اندازي منحصر بفرد را بخود اختصاص داده است. هدفگذاري مديريت ارشد كشور در استقرار ايران بعنوان كشور نخست منطقه در حوزه هاي مختلف اقتصادي در سال1404 نكته كليدي ديگري است كه افزون بر موقعيت جغرافيايي ايران، ضرورت ارزيابي تقاضاي حمل و نقل در سال 1404 را الزامي و ضروري مي نمايد.
-
لينک به اين مدرک :