-
شماره ركورد
14975
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
14975
-
پديد آورنده
محمدمهدي اختري
-
عنوان
تدوين روند تحليل استاتيكي سازه ارابه فرود يك هواپيماي فلزي با استفاده از روش زيرمدلسازي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مكانيك- هوا فضا گرايش سازه هاي هوايي
-
سال تحصيل
ارديبشهت ماه 1394
-
تاريخ دفاع
ارديبشهت ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر رضا معدوليت
-
استاد مشاور
دكتر بيژن محمدي
-
چكيده
چكيده
ارابه فرود يكي از مهمترين اجزاي هواپيماست كه وظيفه اصلي نشست بر روي زمين و برخاست از آن بوسيلهاين جزء صورت ميگيرد. در طراحي اين جزء كه با سعي و خطا همراه است، تحليل استاتيكي يكي از مراحل اصلي بهينهسازي اجزاي آن به شمار ميرود. هدف از اين پاياننامه ارائه روش «زيرمدلسازي» براي تحليل استاتيكي ارابهفرود، به عنوان يك روش كاربردي و كمهزينه در تحليل، بر پايه المانهاي محدود است. به اين منظور ارابه فرود اصلي يك هواپيماي مسافربري 150 نفره بازطراحي، مدلسازي و قطعات مختلف آن يكبار با استفاده از روش زيرمدلسازي و بار ديگر بدون استفاده از اين روش مورد تحليل قرار گرفت. به منظور دستيابي به مدلي با جزئيات اوليه از ارابه فرود اصلي، مراحلي از جمله طراحي مفهومي و طراحي جزئيات شامل بارگذاري و مشخص نمودن ضخامتها و جزئيات صورت گرفت. پس از آن با نيروشناسي و با استفاده از استاندارد فار 25 كه مختص هواپيماهاي مسافربري است حالات مختلف بارگذاري بر روي ارابه فرود، مقدار، جهت و محل اعمال نيرو مشخص گرديد و بر روي مدل المان محدود ارابه فرود تحليل استاتيكي صورت گرفت. تحليل استاتيكي بر روي دو مدل المان محدود صورت گرفت، مدل اول يك مدل با المانهاي درشت و ديگري مدلي با المانهاي مناسب. با روش زيرمدلسازي اجزاي مختلف ارابه فرود در مدل با المانهاي درشت مجددا مورد تحليل قرار گرفت و نتايج با نتايج حاصل از تحليل مدل با المانهاي مناسب در نواحي با تنش بالا مورد مقايسه قرار گرفت و اين نتيجه حاصل شد كه ميتوان از روش زيرمدلسازي براي تحليل استاتيكي قطعات پيچيده و نقاطي كه داراي تمركز تنش است استفاده نمود.
واژههاي كليدي: ارابه فرود، تحليل استاتيكي، زيرمدلسازي، Abaqus
-
لينک به اين مدرک :