-
شماره ركورد
15165
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15165
-
پديد آورنده
فاطمه طارمي
-
عنوان
در نظر گرفتن عدم قطعيت در مكانيابي رقابتي پيشرو - پيرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع
-
سال تحصيل
مهرماه 1394
-
تاريخ دفاع
مهرماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر سيد جعفر سجادي
-
استاد مشاور
دكتر احمد ماكوئي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
در اين رساله، هدف پيدا كردن مكان و تعداد تسهيلات جديد پيشرو در شرايطي ست كه تعداد تسهيلات جديد پيرو براي او مشخص نيست. فرض كنيد در بازار دو رقيب موجود است كه كالا يا خدمتي مشابه را ارائه ميدهند، رهبر بازار قصد دارد تسهيل/تسهيلاتي را بگشايد همچنين او مي¬داند كه رقيبش عكسالعمل نشان خواهد داد و تسهيل/ تسهيلاتي فعال مي¬كند، ولي او نمي¬داند رقيبش قرار است چند تسهيل بگشايد، اما مي¬تواند تعداد تسهيلات را حدس بزند و احتمال آن را برآورد كند. مدل ارائهشده در اين مقاله يك مدل غيرخطي دوسطحي عدد صحيح ميباشد كه سطح اول آن مربوط به پيشرو است كه قصد دارد با گشايش تسهيل/تسهيلات جديد سهم بازار خود را ماكزيمم كند، او با محدوديت بودجه نيز مواجه است و نمي¬تواند هر تعداد كه مي¬خواهد تسهيل بگشايد و سطح دوم مربوط به پيرو مي¬باشد كه او نيز قصد دارد سهم بازار خود را با گشايش تسهيل/تسهيلاتي بيشينه سازد. بهمنظورمدلسازي عدم قطعيت موجود در تصميمات مربوط به تعداد تسهيلات جديد پيرو از بهينهسازيپايداراستفادهشده است. فضاي بازار بهصورت گسسته و تقاضاي بازار بهصورت غير كشسان در نظر گرفتهشده است. بهمنظور مدل بندي رفتار مشتري، رابطه هاف بكار گرفتهشده است كه طبق آن مشتري¬ها تقاضايشان را با احتمالاتي بين تمام تسهيلات پخش مي¬كنند. مدل مذكور براي دو مثال (كه يكي از آنها مثالي در دنياي واقعي ميباشد) پيادهسازي و حلشده است. همچنين جواب¬هاي اين مدل باحالتي كه هر دو رقيب قصد تعيين مكان و تعداد تسهيلات جديدشان دارند مقايسه شده است.
واژههاي كليدي:مكانيابي رقابتي، پيشرو-پيرو، بهينهسازي استوار، مدل برنامهريزي غيرخطي عدد صحيح دوسطحي
-
لينک به اين مدرک :