-
شماره ركورد
15215
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15215
-
پديد آورنده
امين آخوندي
-
عنوان
مدل مكان يابي تسهيلات تحت شبكه با درنظرگرفتن عدم قطعيت در زمان هاي حمل و نقل و كمان هاي شبكه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي سيستم هاي اقتصادي و اجتماعي
-
سال تحصيل
شهريورماه 1394
-
تاريخ دفاع
شهريورماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر محمد سعيد جبل عاملي
-
استاد مشاور
دكتر فرناز برزين پور
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
چكيده
مكان¬يابي تسهيلات مي¬تواند در حوزه¬هاي بسياري نظيرحملونقل و انتقال انرژي نقش مهمي داشته باشد. مدل¬هاي توسعه¬اي زيادي كه نشات گرفته از شرايط دنياي واقعي است در اين حوزه گسترشيافتهاند كه هركدام شامل ادبيات تحقيقي مهمي مي¬باشند. از طرفي مسئلهطراحي شبكه با
درنظرگرفتن جريان¬هاي در تعامل بين تسهيلات و مشتريان، به بررسي توانايي حملونقل و جابجايي در شبكه مفروض مي¬پردازد. حال نكته¬اي كه مي¬توان مشاهده كرد تعامل دو حوزه مكان¬يابي تسهيلات و طراحي شبكه باهدف كمينه كردن هزينه¬هاي كلي در شبكه است. شرايط حاكم بر دنياي واقعي
ميتواندعدم قطعيتهايي در شبكه ايجاد نمايد كه تصميم¬گيري¬هايي نظير اختصاص تقاضاها به تسهيلات و مسيرهاي عبوري جريان در شبكه را تحت تأثيرقرار دهد. عدم قطعيت درباره زمان¬هاي سفر بين گره¬هاي شبكه و در دسترس¬بودن كمان¬هاي شبكه براي عبور جريان از آنها از مواردي است كه در مدل¬سازي اين تحقيق درنظرگرفته شده و بهمنظور برخورد با آنها از روش بهينه¬سازي استوار بهره گرفتهشده است. زمان سفر در شبكه از موارد مهمي است كه در اين تحقيق با دو مدل رياضي
كمينه كردن مجموع زمان¬هاي سفر و كمينه كردن بيشترين زمان سفر در شبكه ارائه و با يكديگر مقايسه شده است. همچنين بهمنظور نمود واقعي مدل ارائه¬شده مطالعه موردي تعيين مكان پايگاه¬هاي مديريت بحران شهر اصفهان و شبكه عبور و مروري وابسته به آن موردبررسيواقعشده است. يافته¬ها نشان مي¬دهد كه استفاده از مدل استوار مي¬تواند بهموجب ايجاد جواب¬هاي مطلوب درباره نحوه تخصيص تقاضاها به تسهيلات، مقدار واريانس¬هاي تابع هدف زمانكمتري در شبكه نسبت به حالت مدل قطعي
داشته باشد. جهت حل مدل با دو تابع هدف از روش محدوديت اپسيلون بهره گرفته¬شده است.
كلمات كليدي: مكان¬يابي تسهيلات، طراحي شبكه، حملونقل در شبكه، عدم قطعيت، بهينه-سازياستوار
-
لينک به اين مدرک :