-
شماره ركورد
15354
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15354
-
پديد آورنده
ميشل گوكان خان
-
عنوان
زمانبندي آگاه از كيفيت خدمات ماشينهاي مجازي در محيطهاي ابري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كامپيوتر (نرم افزار
-
سال تحصيل
دي ماه 1394
-
تاريخ دفاع
دي ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر محسن شريفي
-
چكيده
چكيده
مبحث تضمين كردن كيفيت خدمات در لايههاي مختلف محيطهاي پردازش ابري، همواره موضوع مطالعه پژوهشگران بوده است. به دليل ماهيت پوياي سامانههاي ابري و چند مستاجره بودن آنها، گفتگوي خودكار قرارداد سطح سرويس (SLA) بين سرويس دهنده و مشتري سرويس اين امكان را به مشتريان سرويس ميدهد تا بتوانند به طور خودكار و بنا به تقاضا پارامترهاي كيفيت خدمات مورد نياز خود را در سامانه ابري تعريف نمايند. از طرفي در برخي زيرساختهاي ابري، از فناوري مجازي سازي به عنوان ابزاري براي جداسازي مشتريان سرويس از يكديگر در يك ماشين فيزيكي استفاده ميشود. مشتريان مختلف، كيفيت خدمات متفاوتي را براي نرم افزارهاي در حال اجرا بر روي هر كدام از ماشينهاي مجازيشان مي¬طلبند، در حالي¬كه ابرناظرهاي موجود به طور پيش فرض از نيازمندي¬ها و پارامترهاي كيفيت خدمات نرمافزارها و سرويس¬هاي اجرا شده روي ماشين¬هاي مجازي آگاه نيستند. بنابراين سازوكاري لازم است تا بتواند با پيروي از مدلي مناسب در گفتگوي خودكار SLA و پايش و آناليز كيفيت خدمات ارائه شده به مشتريان سرويس، سياست مناسبي را جهت كنترل منابع پردازشي ماشينهاي مجازي اعمال نمايد. در اين پاياننامه بر اساس مدل SLAaaS، چارچوبي ارائه كردهايم كه در كنار گفتگوي خودكار SLA، انحراف كيفيت خدمات ارائه شده به هر ماشين مجازي را با پايش كردن پارامترهاي كيفيت خدمات مورد نياز آن، محاسبه نموده و با فرستادن اين اطلاعات به ابرناظر Xen، زمانبندي پردازنده آگاه از كيفيت خدمات را انجام دهد. اين كار ضمن تضمين كيفيت خدمات توافق شده در SLA مشتريان سرويس، عملكرد زمانبند را براي بارهاي كاري حساس به ورودي/خروجي تا 10 برابر به نسبت زمانبند Credit1 با تنظيمات پيش فرض بهبود بخشيده است.
واژههاي كليدي: پردازش ابري، مجازي سازي، آگاهي از كيفيت خدمات، گفتگوي خودكار SLA، ابرناظر Xen، زمانبند پردازنده.
-
لينک به اين مدرک :