-
شماره ركورد
15381
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15381
-
پديد آورنده
اميرحسين عبابافها
-
عنوان
طراحي و شبيه سازي باليس نوع غيرفعال در سيستم كنارخط ETCS
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي كنترل و علائم
-
سال تحصيل
آبان ماه 1394
-
تاريخ دفاع
آبان ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر محمدعلي صنديدزاده
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
چكيده
هدف از انجام اين پايان نامه مدل سازي وشبيه سازي سيگنال تامين انرژيTP)) ونحوه فعال كردن باليس زمين توسط سيگنال تامين انرژي است كه اين سيگنال توسط آنتن باليس درون قطارتوليد شده و توسط القاي الكترومغناطيس، باليس زمين را فعال نموده وپس ازآن ارسال ديجيتال اطلاعات از تجهيزات كنار خط به داخل قطار انجام شده و مراحل آشكارسازي قطار و شيوه ارسال اطلاعات ايمني وكنترلي به آن توضيح داده شده است. در ابتدا مروري برفعاليت هاي انجام شده در رابطه با باليس انجام گرفته و از آن جهت كه براي مدل سازي باليس بايد از استانداردها و الزامات معتبري استفاده نمود به همين جهت در اين پروژه از استانداردهاي بكار رفته در سيستم كنترل اروپايي كه در تمامي شركت هاي بزرگ ازجمله زيمنس ، بومباردير، تالس و غيره پذيرفته شده ، بهره گرفته شده است. به منظور مدل سازي قطار از روشهاي عددي كه بر پايه حل مسايل )در اين جا مسايل الكترومغناطيسي( بامحاسبات تقريبي هستند، استفاده شده است كه به علت به وجودآمدن و در دسترس شدن كامپيوترها همگاني شده است كه در اين پروژه از روش المان اجزاي محدود (FEM) استفاده شده كه علاوه بر ساده سازي، تقريب عددي مناسبي فراهم شده است. همچنين تلگرام كد، نرخ بيت، طريقه آشكارسازي سيگنال دريافتي، مشخصه هاي گيرنده ديجيتال، بازيابي سيگنال درگيرنده وكدينگ اطلاعات به منظور حفاظت ديتا در مقابل نويز و تداخل مورد بحث قرار گرفته و بر مبناي آن، طرح گيرنده مناسب با توجه به حداكثرسرعت قطار ارائه شده است وهمچنين با توجه پيشرفت هاي صورت گرفته، طراحي هاي جديدي براي مدار هاي الكترونيكي كه در باليس مورد استفاده قرارگرفته انجام شده است ومزايا ومعايب هركدام مورد بررسي قرار گرفته و با نرم افزار پروتئوس و مطلب شبيه سازي شده است.
كلمات كليدي: باليس، سيگنال تامين انرژي، روشFEM ، كدينگ اطلاعات، مدولاسيون
-
لينک به اين مدرک :