-
شماره ركورد
15498
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15498
-
پديد آورنده
رامين ولي بك
-
عنوان
شناسايي عوامل مؤثر بر انگيزش كاركنان و تأثير آن بر عملكرد فردي و سازماني ، مطالعه موردي:شركت پليمر گلپايگان
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
دي 1394
-
تاريخ دفاع
دي 1394
-
استاد راهنما
دكتر علي بنيادي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر عمران محمدي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
در محيط كسب و كار پيچيده و رقابتي امروز ،سازمانها براي بقا و پيشرفت به عواملي احتياج دارند كه شايد در گذشته نياز به آنها كمتر احساس مي شد و گاها احساس نمي شد . يكي از اين موارد عامل انگيزش در ميان كاركنان يك شر كت مي باشد . در گذشته شايد بيشتر نياز به نيروي كاري بود كه فقط دستورات را اطاعت كرده و در صورت سرپيچي ،بوسيله نظام تنبيه ،عملكرد مطلوب حاصل مي شد . امروزه با توجه به نياز روز افزون به نواوري و خلاقيت ،جهت حفظ و ارتقا جايگاه، نظام سابق كار ساز نيست و براي پرورش خلاقيت و شكوفايي در سازمانها نياز به نيروي با انگيزه و با اشتياق كاملا احساس مي شود . اين انگيزه و اشتياق در سازمان مي توانددر سازمان و خلاقيت و شكوفايي منجر شده و يك سازمان را در دنياي رقابتي امروز به سر منزل مقصود رهسپار كند.
هدف اصلي اين پژوهش همانطور كه در عنوان پژوهش آمده است شناسايي عوامل مؤثربرانگيزش شغلي در شركت پليمر گلپايگان و بررسي تأثير آن بر عملكرد فردي و سازماني است. تعداد 120 پرسشنامه بين كاركنان شركت توزيع و 100 پرسشنامه بازگشت داده شد. در ابتدا براي شناسايي عوامل مؤثربرانگيزش از نرمافزارSPSS و تكنيك تحليل عاملي اكتشافي استفاده شده كه 5 عامل مديريتي، پست سازماني، شرايط سازماني، فردي و مشوقهاي مادي مورد شناسايي قرارگرفته كه عامل مديريتي با واريانس 246/41 بيشترين نقش و عامل مشوق هاي مادي با واريانس 753/3 در انگيزش كاركنان داشته است. در گام دوم با استفاده از نرم افزار Smart-pls روابط بين اين متغيرها مورد بررسي قرار گرفت كه نتايج نشان داد انگيزش كاركنان بر عملكرد فردي و سازماني تاثير مثبت و مستقيم دارد اما عملكرد فردي بر عملكرد سازماني تاثيري نداشت و از طرف ديگر نقش عملكرد فردي به عنوان يك ميانجي بين رابطه انگيزش و عملكرد سازماني مورد تائيد قرار نگرفت.
كلمات كليدي: انگيزش، عملكرد فردي، عملكرد سازماني
-
لينک به اين مدرک :