-
شماره ركورد
15823
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
15823
-
پديد آورنده
مهسا رحماني
-
عنوان
چيدمان اتوماتيك وب سايت بر اساس رفتارشناسي كاربران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
نرمافزار
-
سال تحصيل
آذر ماه 1394
-
تاريخ دفاع
آذر ماه 1394
-
استاد راهنما
دكتر عينالله خنجري
-
دانشكده
كامپيوتر
-
چكيده
چكيده
با گسترش روز¬افزونفنّاوري¬ها براي تمامي سليقه¬ها و افراد در هر سطح اطلاعاتي امكاناتيفراهمشده است.امروزه افراد در استفاده ازفنّاوري¬ها همواره بهگونه¬اي رفتار مي¬كنند كه به علايق و شخصيت خود نزديك¬تراست، گرانبار شدن اطلاعات يك مشكل عمده در وب كنوني به شمار مي¬رود. براي مقابله با اين مشكل، سيستم¬هاي شخصي¬سازي وب ارائهشده¬اند كه محتوا و سرويس¬هاي يك وب¬سايت را با افراد بر اساس علايق و رفتار آن¬ها سازگار مي¬كنند. درواقع افراد بيشتر به سمت فنّاوري¬هايي سوق داده مي¬شوند كه به خصوصيات دروني آن¬ها توجه بيشتري شده باشد. شايد در حال حاضر وب يكي از مهم¬ترين و گسترده¬ترين فنّاوري¬هايي موجود باشد كه اين رفتار¬شناسي و شخصيت¬شناسي در آن لحاظ شده است.طراحي وب¬سايت¬ها در ابتدا بهصورت ايستا بوده و به دليل عدم خدمات آنلاين،عدم بهروزرساني مستمر و غيره كاربر¬پسند نبودند و طراحي سايت¬ها بهسوي پويا شدن پيش رفتند كه باوجود هزينه طراحي و نگهداري بيشتر ولي امكانات بسيار فراتراز قبيل آنلاين بودن، تغيير مداوم اطلاعات و محتوا،بهروزرساني آسان¬تر و غيره كاربر¬پسند بوده است. بروز¬رساني هميشگي وب¬سايت همچنين باعث مي¬شود كه مخاطب فعال بودن وب¬سايت را احساس نمايد، از جمله مشكلي كه در وب¬سايت¬هاي پويا حس مي¬شود عدم وجود تعامل كامل كاربر با صفحات وب و يكسان بودن شكل و محتوا براي همه كاربران است. ما در اين پروژه سعي كرده¬ايم تعامل كاربر و وب¬سايت را پياده¬سازي كنيم و با بهره¬گيري از الگو¬هاي گوناگون به رفتار¬شناسي افراد پرداخته و نتيجه آن در طراحي و چيدمان فرم¬ها در يك سايت اعمالشده است. در وب¬سايتي كه طراحيشده است دو نوع واكنش وجود دارد. يكي برحسب آدرس IP كاربر كه به وب¬سايت دسترسي پيدا مي¬كند و قسمت اصلي پروژه اينكه كاربر رفتار و ويژگي خاصي داشته باشد يا در دسته¬بندي خاصي قرار داشته باشد محتوايي متناسب با كاربر ارائه شود و جذابيت بيشتري را براي كاربر ايجاد نمايد.اين پژوهش علاوه بر روش¬هاي فعلي شناسايي رفتار كاربر، مدل¬سازي وب¬سايت و ارزيابي ساختار آن¬ها، روش و الگوريتمي جديد براي شناسايي رفتار كاربر ارائه كرده است و روشي را براي اندازه-گيري وضعيت فعلي ساختار ارتباطات صفحات وب ارائه كرده ونتايج استفاده از آن در وب¬سايت مورد نظر ارائه شده است.
واژههاي كليدي:شخصيسازي وب-اولويت¬بنديمحتوا-چيدمانوب¬سايت-رفتار كاربر
-
لينک به اين مدرک :