-
شماره ركورد
16028
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16028
-
پديد آورنده
محسن حسين پور
-
عنوان
تحليل حرارتي چرخها ضمن پروسه ترمز در سيستم ترمز روسي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
ماشينهاي ريلي
-
سال تحصيل
اسفند 1394
-
تاريخ دفاع
اسفند 1394
-
استاد راهنما
دكتر اصغر نصر
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
چكيده
يكي از مجموعه هاي مهم و حساس در وسايل حمل و نقل ريلي، مجموعه سيستم ترمز مي باشد كه در انواع ديسكي، كفشكي و ريلي در صنعت راهآهن مورد بهرهبرداري قرار ميگيرد. سيستم ترمز روسي از نوع سيستم ترمز كفشكي ميباشد كه هنوز يكي از مهمترين سيستمهاي مورد استفاده در ناوگان حمل و نقل ريلي است. اين نوع سيستم داراي نقايص و كاستيهايي از جمله ايجاد گرماي شديد در چرخ ميباشد كه سبب بروز آسيبهاي مختلفي در چرخ ميشود. بنابراين تحليل حرارتي يكي از گامهاي اوليه طراحي ترمز ميباشد و لازم است كه طراح، ارزيابي درستي از عملكرد حرارتي ترمز در شرايطهاي مختلف ترمزگيري داشته باشد.
ما در اين تحقيق به معرفي و ارائه مدلهاي تحليلي و المان محدود مختلف بمنظور تخمين ميدان دمايي چرخ در دو نوع ترمزگيري ممتد و ترمزگيري كامل پرداختهايم. سپس با مقايسهي آنها، مناسبترين مدل را بمنظور بررسي ميدان دمايي چرخ در سيستم ترمز روسي انتخاب نمودهايم. در نهايت پديدههايي از جمله تاثير جنس كفشك ترمز، اثر سرمايش ريل و همچنين تاثير قطر چرخ در ميدان دمايي چرخ طي پروسه ترمزگيري مورد بررسي قرار گرفته است. كدهاي محاسباتي و تحليلي توسط نرم افزار متلب(MATLAB) انجام شده است و همچنين، شبيهسازيها در نرم افزار المان محدود آباكوس(ABAQUS) صورت گرفته است.
واژههاي كليدي:
سيستم ترمز روسي، سيستم ترمز كفشكي، تحليل حرارتي، آباكوس
-
لينک به اين مدرک :