-
شماره ركورد
16550
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16550
-
پديد آورنده
فاطمه غلامي
-
عنوان
بررسي تاثير مشخصه هاي محتوايي و ساختاري وب سايت بر اعتماد و عدم اعتماد مشتريان الكترونيكي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي فناوري اطلاعات - تجارت الكترونيكي
-
تاريخ دفاع
مهر 1395
-
استاد راهنما
دكتر محمد فتحيان - دكتر ابراهيم تيموري
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
اعتماد يك عامل حياتي در انواع مختلف ارتباطات انساني است؛كه به افراد اجازه مي دهد تا در شرايط عدم قطعيت و ريسك اقدامي انجام دهند.در تجارت الكترونيكي به دليل اينكه كالا آن گونه كه در تجارت سنتي وجود دارد؛ ملموس نيست، نقش ايجاد اعتماد برجسته تر است. به نحوي كه با اعتماد سازي بين بنگاه و مشتري در تجارت الكترونيكي ميتوان روابطي بر پايه اعتماد دوطرفه ساخت و تأثير مهم و مثبت بر قصد خريد محصول ايجاد كرد.در واقع براي فروشگاه هاي الكترونيكي مفهوم اعتماد براي تضمين اطمينان مشتري به منظور ايجاد روابط طولاني مدت تشخيص داده شده است و در سطح بالايي از اعتماد تنها انجام راحت وآسان تراكنش مطرح نيست. بلكه اعتماد شامل حذف عدم اطمينان و احساس نگراني در كاربر است. به عنوان نتيجه يك فروشگاه الكترونيكي با سطح بالايي از اعتماد اغلب با درجه بالايي از قصد خريد و با درجه بالاتري از نگهداري نرخ مشتري همراه است.در اين شرايط نقش وب سايت فروشنده الكترونيكي به عنوان واسط كاربري كه به طور مستقيم با مشتري الكترونيكي در ارتباط است و به عنوان نمادي براي معرفي فروشنده و محصولات و توانايي هاي وي مطرح مي باشد، بسيار بحراني است. به نحوي كه كاربران قبل از آنكه براي انجام تراكنش اقدام كنند؛ وب سايت فروشنده را كاوش مي¬كنند.در اين تحقيق تلاش مي شود تا به بينش اينكه چطور و چرا كاربران برخط به يك وب سايت اعتماد مي كنند و به ديگري اعتماد نمي كنند دست يابيم. و اطلاعاتي درباره مشخصه هاي وب سايت هاي قابل اعتماد و غيرقابل اعتماد جمع آوري كنيم.
جامعه آماري اين تحقيق كليه كاربران ايراني فروشگاه هاي الكترونيكي مي باشند و حجم نمونه 384 نفر مي باشد؛ در روند اجراي تحقيق، مدل نظري پژوهش شامل تاثير هر يك از عوامل فروشگاه الكترونيكي، امنيت،محتواي وب سايت و ساختار وب سايت بر اعتماد و عدم اعتماد تدوين گرديد. سپس متغيرهاي موجود در اين مدل شناساييو درقالب توزيع پرسشنامه بين اعضاي نمونه مورد پرسش واقع شد. پس از جمع آوري داده، مدل تحقيق از طريق معادلات ساختاري در نرم افزار SmartPLS 2.0 مورد آزمون قرار گرفت و تاثير تمامي 4 عامل بر اعتماد و عدم اعتماد تاييدشد. در نهايت اين عوامل بر حسب ميزان تأثير بر اعتماد و عدم اعتماد رتبه بندي شدند.به نحوي كه مهم ترين عامل به منظور ايجاد اعتماد در كاربران بر خط عامل امنيت شناسايي شد؛ در حالي كه عامل فروشگاه الكترونيكي بالاترين رتبه را در بين عوامل مؤثر بر عدم اعتماد اخذ كرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1395/11/11
-
تاريخ بهره برداري
7/22/2017 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه غلامي
-
چكيده به لاتين
Trust is an essential factor in many kinds of human interactions,allowing people to act under uncertainty and with the risk of negative consequences. In electronic commerce (EC) because the product not introducedlike traditional business, the role of building trust is more prominent so that the trust between stores and customers in e-commerce can build relationships based on mutual trustand create important and positive impact on intention to purchase the product.Trust has an important influence on electronic customers activities and thereby on e-commerce success especially in B2C (business to consumer) model. Many factors influence the level of trust in the EC. One of the key factors to promote the level of trust is vendor’s web site.
The role of vendor’s web site as the interface that is directly associated with online customer and as the symbol for the introduction of the vendor and the products is very critical.The rationale behind this approach is to gain insight into how and why people trust or distrust a website and to gather information about website characteristics related to trust and distrust.
The statistical population of this research are all Iranian users of electronic stores and the sample size is 384. In the process of research, the theoretical model of research includes the impact of four factors which are electronic store, security, website content and structure on trust and distrust.The model variables are identified and asked in form of a questionnaire through members of the sample.After data collection we evaluate research model by using structural equation with SmartPLS 2.0 software.The research results confirmed the impact of all four factors on trust and distrust.Ultimately these factors are ranked in terms of impact on the trust and distrust.The most important factor to build online trust was identified securitywhile electronic store was the most effective factor on distrust.
-
لينک به اين مدرک :