-
شماره ركورد
16587
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16587
-
پديد آورنده
محمد ملكي
-
عنوان
طراحي و شبيهسازي دستهموتور مجهز به ضربهگير و بهينهسازي آن براي پلتفرم ملي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
طراحي سيستم هاي ديناميكي خودرو
-
تاريخ دفاع
آبان 1395
-
استاد راهنما
دكتر محمد حسن شجاعي فرد - دكتر مسعود مسيح طهراني
-
دانشكده
مهندسي خودرو
-
چكيده
در اين پاياننامه، پيشنهادي براي بهبود فركانس طبيعي و جداسازي مودهاي دستهموتور هيدروليكي خودروهاي با قيمت متوسط با استفاده از ايده اضافهكردن ضربهگير ارائه ميشود. به اين منظور، مدل كامل دستهموتور هيدروليكي در نرم افزار CATIA تهيه شده تا بتوان هدف مسئله را بر اساس وروديهاي مختلف مورد مطالعه قرار داد. جهت صحهگذاري مدل ساخته شده، آزمونهايي در مركز موتور ايرانخودرو و پژوهشكده مهندسي خودرو انجام گرفته تا مقدار سفتي دستهموتور هيدروليكي ساده و دستهموتور مجهز به ضربهگير مشخص شود. نتايج اين آزمونهاي كشش و فشار جمعآوري شده و براي صحهگذاري نتايج نرمافزار ABAQUS براي شبيهسازي دستهموتور استفاده شدهاست. در گام بعدي، با قرار دادن مشخصات موتور (دريافتي از مركز موتور ايرانخودرو) شامل ابعاد، جرم و ممان اينرسيها در نرمافزار MATLAB فركانس طبيعي مجموعه موتور و دستهموتور بهدست ميآيد. نتايج نشان ميدهد كه با قرار دادن ضربهگير فركانس طبيعي موتور كاهش پيدا كرده و از فركانس احتراقي موتور فاصله بيشتري ميگيرد كه باعث بهبود طراحي دسته موتور ميشود. براي بهبود جداسازي مودهاي مجموعه موتور و دستهموتورها، مدل سيستم در نرمافزار ADAMS پيادهسازي شدهاست. مدل ايجادشده توسط دادههاي تجربي صحهگذاري شده و تأثير اضافهكردن ضربهگير در قسمت دستهموتور هيدروليكي (دستهموتور راست) روي انرژي مودهاي سيستم ارزيابي ميشود. در نهايت، خودرو در نرمافزار CarSim مدلسازي و در دو حالت دستهموتور بدون ضربهگير و مجهز به ضربهگير شبيهسازي خواهد شد. مقايسه فركانسهاي طبيعي نشان ميدهد كه وجود ضربهگير باعث 12 درصد كاهش (بهبود فاصله فركانس طبيعي سيستم نسبت به فركانس احتراق) ميشود. همچنين نتايج مدل كلي خودرو (در محيط CarSim) نشان از تأثير مثبت ضربهگير در بهبود دوران طولي خودرو (pitch) دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1395/11/18
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد ملكي
-
چكيده به لاتين
In this thesis, we proposed an idea to improve the natural frequencies and mode separation, hydraulic in vehicles that their price are not too expensive , the idea of adding buffer provided to use in those. For this purpose, hydraulic eigne mount model in CATIA software was developed to allow objective is studied based on various inputs. The validated model, tests in the center of IKCO engine and hydraulic engineering research vehicle to the hardness eigne mount simple and eigne mount with buffer to be determined. The results of these tests and to validate the results obtained tension and ABAQUS software is used for simulation eigne mount. Next, with putting the motor (datas that we received from the center of IKCO) including dimensions, mass and momentum Inertia, we calculated the natural frequency of the engine and eigne mount in MATLAB software. The results show that with using the bumper the natural frequency decreased and its magnitude make a greater distance of engine's frequencies, which improves engine combustion frequency of the engine. For improving the separation of the natural frequencies and engine's mode ,our model has been implemented in ADAMS software. Validated the model with experimental data and the effect created by adding buffer in the hydraulic eigne mount (eigne mount right) modes, the system is evaluated on way energy. Finally,the vehicle modeled in CarSim software and in two cases without the bumper and with bumper eigne mount simulated. Comparetion of natural frequencies show that our system has 12 percent decrease with using buffer (recovery from the natural frequency of the frequency ignition system). The results of the overall model vehicle (in CarSim) showed that buffer has a good effect to improve (pitch)during the rotation in the longitudinal
-
لينک به اين مدرک :