-
شماره ركورد
16691
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16691
-
پديد آورنده
فرشاد غلامي
-
عنوان
طراحي الگوريتم كنترلي در بزرگراه هوشمند، هنگام كاهش عرض جاده
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
ديناميك ، ارتعاشات و كنترل
-
تاريخ دفاع
آبان 1395
-
استاد راهنما
دكتر اسماعيل خانميرزا
-
دانشكده
مكانيك
-
چكيده
در اين پايان نامه باتوجه به اهميت موضوع ترافيك به مدل سازي ديناميك طولي و عرضي خودروها در تنگناها پرداخته شده است. در ابتدا با استخراج معادلات حاكم بر حركت خودرو مدل سيمولينكي غيرخطي از ديناميك خودرو ايجاد گرديده و در ادامه پس از راستي آزمايي مدل غير خطي توليد شده، به كنترل طولي و عرضي مدل به وسيله كنترل تطبيقي مدل مرجع پرداخته شده است. به منظور تعيين فاصلهي مطلوب بين خودروها از قانون سرفاصله بهره برده شده است كه با استفاده از كنترلكنندهي فازي به تنظيم فاصله پرداخته شده است. در نهايت با وضع كردن قوانيني، زمان مناسب براي تغيير خط حركت تعيين شده و با اجراي اين قوانين كارامدي و حركت بدون برخورد خودروها نشان داده شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1395/11/30
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فرشاد غلامي
-
چكيده به لاتين
Because of the importance of traffic, the aim of this thesis is Considering the longitudinal and
lateral vehicle dynamics to modeling vehicle in the bottlenecks. At first by deriving equation
of motion of vehicle and by using Matlab, model of vehicle’s dynamics has made. After that
model reference adaptive controller has used to control longitude and lateral motion.In order to
determine the distance between the cars, headway rule is used to adjust the gap has been using
in fuzzy controller. Finally, with the laid down rules, determining the right time to change lanes
and move without colliding with the implementation of effective legislation and cars shown.
-
لينک به اين مدرک :