-
شماره ركورد
16840
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
16840
-
پديد آورنده
مهرداد عليزاده ابقله
-
عنوان
ارزيابي رفتار سه بهدي ديوارهاي ميخ كوبي شده به كمك سانتريفيوژ
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
ژئوتكنيك
-
تاريخ دفاع
دي ماه 1395
-
استاد راهنما
دكتر حبيب شاه نظري
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
روش ميخكوبي يكي از شيوههاي معمول در پايدارسازي ترانشه هاي درونشهري است. با توجه به استفاده روز افزون اين روش در اكثر پروژههاي عمراني به نظر ميرسد بررسي هاي بيشتر در عوامل مختلفي كه ممكن است عملكرد اين سيستم را تحت تأثير قرار دهد امري اجتنابناپذير باشد. فرضيات نادرست در هنگام طراحي ازجمله عواملي ميباشد كه ميتواند عملكرد ديوارهاي ميخكوبي شده را در زمان گودبرداري با مشكل روبهرو سازد، بهعنوانمثال رفتار سه بعدي كنجهاي محدب در هنگام طراحي يكي از عواملي است كه ناديده گرفتن ان ممكن است منجر به بروز خسارات جاني و مالي در حين بهره برداري شود.
در اين تحقيق رفتار كنج هاي محدب با مناطقي از ترانشه ميخ كوبي شده كه رفتار كرنش مسطح دارند، در شرايط يكسان مقايسه شده است. به اين منظور تعدادي مدل فيزيكي با رفتار كرنش سه بعدي با يك مدل با رفتار كرنش مسطح توسط سانتريفيوژ ژئوتكنيكي تحت آزمايش قرار گرفته است. معيار مقايسه بين نمونه ها شتاب گسيختگي ترانشه ها بوده است، همچنين تغيير شكل هاي ايجاد شده در تاج براي نمونه ها با رفتار سه بعدي نيز با يكديگر مقايسه شده اند. نتايج اين تحقيق نشان داد در كنجهاي محدب در فواصل نزديك به راس به علت وجود اثر متقابل دو ديواره، اگر طول يكي از يال ها از فاصله مشخصي (وابسته به سختي فيس، در اين تحقيق برابر ارتفاع ديوار) كمتر باشد شتاب گسيختگي نسبت به مدل در شرايط كرنش مسطح كاهش مي يابد. همچنين نحوه اتصال در محل تقاطع فيس ها بر پايداري ترانشه بسيار تاثير گذار است. از طرفي دوختن يال هاي كنج محدب به يكديگر تا حد زيادي اثر متقابل دو ديواره را خنثي مي كند به نحوي كه شتاب گسيختگي در اين حالت نسبت به مدل با كرنش مسطح افزايش نيز يافته است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1395/12/09
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهرداد عليزاده ابقله
-
چكيده به لاتين
Nailing is a conventional method for the stabilization of urban trenches. Considering increasing usage of nailing in civil engineering applications, it is a necessary practice to investigate the effects of related parameters on its performance. Incorrect assumptions can create technical problems for reinforced walls during excavation operation. For instance, ignoring the three-dimensional behavior of convex corners in design process might lead to life and property losses during operation period.in this study the behavior of convex corner with other region of excavation which walls might show two-dimensional behavior is compared. For that aim failure accelerations in 2D and 3D models are compared through physical models using centrifuge. Results showed that on convex corner at distance close to the corner due to the interaction of side walls, If one of the edges less than specified interval (depending on the hardness of facing, in this study equal to wall height) the failure acceleration reduced in comparison with plane strain model. Also continuity at the junction of facing walls on stability of convex corner has been very effective. On the other hand sew the facing walls from inside at appropriate intervals can lead to higher failure acceleration than model in plane strain condition.
-
لينک به اين مدرک :