-
شماره ركورد
17009
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
17009
-
پديد آورنده
مهدي ردائي
-
عنوان
پويايي شناسي فروش خودرو دربازار ايران:مطالعه موردي شركت سايپا-بررسي عوامل محرك و متوقف كننده رشدفروش
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي سيستمهاي اقتصادي اجتماعي
-
تاريخ دفاع
1395
-
استاد راهنما
دكتر تيموري
-
استاد مشاور
دكتر شوال پور
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
چكيده
صنعت خودرو در اكثر كشورها توسعه يافته و در حال رشد از اهميت بالا و تعيين كننده برخوردار مي باشد به اين دليل كه اين صنعت هم در توليد و هم در فروش و خدمات علاوه بر اينكه خود مولد اشتغال وسودآوري بالايي است، با ايجاد صنايع حاشيه اي بسيار زياد در زنجيره تامين و عرضه ،خود به عنوان محرك رشد بخش قابل توجهي از صنايع كشورها مي باشد. با توجه به گستردگي و اهميت بحث خودرو، عوامل و فاكتورهاي فراواني نيز وجود دارند كه بر فروش خودرو تاثيرگذار مي باشند. به بياني ديگر برخي فاكتورها نقش محرك يا تقويت كننده و برخي فاكتورها نقش متوقف كننده ي فروش خودرو را دارند.
در اين تحقيق به پويايي شناسيي فروش خودرو در بازار ايران با مطالعه ي موردي در شركت سايپا پرداخته شد. در اين راستا عوامل و فاكتورهاي تاثيرگذار بر فروش خودرو در شركت سايپا پس از تحقيق و تتبع و غربالگري شناسايي شدند. پس از آن روابط علت و معلولي حلقه هاي بازخورد و نمودار جريان براي فاكتورهاي تاثيرگذار بر فروش شركت سايپا مشخص شدند و آناليز و شبيه سازي تاثيرات فاكتورها بر فروش خودرو انجام شد.
در نهايت نتايج بررسي هاي اين تحقيق نشان مي دهد كه در كوتاه مدت شركت سايپا قادر به حفظ و توسعه ي بازار فروش خود خواهد بود و در دوره اي 10 ساله ي آتي نيز با اجراي برخي سياست ها و به شرط برخي سياست گذاري ها توسط دولت، قادر خواهد بود بازار فروش خود را حفظ نموده و حتي توسعه دهد.
كلمات كليدي:تحليل ديناميكي، فروش خودرو، نمودار علت و معلولي، شركت سايپا، عوامل محرك و متوقف كننده
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/01/16
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اعظم صادقي
-
چكيده به لاتين
Abstract:
In many developed and in progress countries Autommotive industry absorbs many important points .Changes in their share produces a lot of critical news. manufacturing a car needs using thousands of parts, which are produced by many different raw materials.lot of markets are stimulated by production a car as well as the whole national economy.The sale of car is seemed to be the generator of the industry and driving it to the point of growth.Many factors are inspiring the sale of car and many others are stopping factors.
In this research we tried to study the dynamics of irannian automarket based on case study-saipa group.the factors were determined and then the causal relationship were graphed and then the effective causal diagram were simulated .
Conclusions:crow,car stock,price,currency rate ,policies were studid and the impact of variable were shown in different scenarios.dynamical effect were shown and hete intefere of these impact.
Keywords: System dynamics -Iranian automobile market- Inspiring &stopping sales growth factors,causal Graph,saipa company,automotive sale.
-
لينک به اين مدرک :