-
شماره ركورد
17749
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
17749
-
پديد آورنده
محمد مهدي ناصري طاهري
-
عنوان
بهينه سازي پروفيل چرخ در واگن هاي مترو تهران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي ماشين هاي ريلي
-
تاريخ دفاع
اسفند 1395
-
استاد راهنما
دكتر اصغر نصر
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
امروزه با توسعهي حملونقل ريلي و افزايش روزافزون خطوط ريلي ، مسئلهي پديده شناختي اين مدل از حملونقل در اولويت قرار دارد . با توجه به اينكه حمل و نقل ريلي از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه مي باشد ، مطالعات گسترده اي در زمينه ي كاهش هزينه هاي هدر رفته در اين مدل از حمل و نقل صورت گرفته است . با توجه به اينكه در سيستم حمل و نقل ريلي 2 مولفه ي چرخ وريل ، از مولفه هاي حياتي مي باشد ، پژوهش هاي متنوعي در ارتباط با چرخ و ريل صورت گرفته است . با توجه به اينكه در سيستم حمل و نقل ريلي چرخ وريل در تماس مي باشند ، براي جلوگيري از مخاطرات به وقوع پيوسته در اثر تماس چرخ وريل اقدامات متنوعي صورت مي پذيرد . در خطوط متروي تهران از پروفيل ريل UIC54 و پروفيل چرخ s1002 استفاده شده است ، اين دو پروفيل مورد بهره برداري همخواني مناسب از لحاظ پارامتر هاي ديناميكي را با يكديگر ندارند . بنابراين در اين پايان نامه يكي از پارامترهاي ديناميكي چرخ وريل مورد استفاده و بررسي قرار مي گيرد تا با انجام فرآيند بهينه سازي بر روي پروفيل چرخ ناوگان متروي تهران ، پارامتر هاي ديناميكي ما بين چرخ وريل بهبود داده شود .
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/06/12
-
تاريخ بهره برداري
8/31/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدمهدي ناصري طاهري
-
چكيده به لاتين
Nowadays with developing of railway transportation, according to efficiency of this transportation, research about cost reduction in railway transportation has been developed. In railway transportation wheel and rail are two important cases that many researchers have been studied about it. For prevention of the failures in wheel rail contact some actions can be done. In Tehran subway, s1002 wheel profile and UIC54 rail profile has been used. Wheel and rail profile didn’t have good compatibility in the aspect of dynamic properties. So in this thesis, one dynamic property form wheel rail contact has been studied. According to this study wheel profile of Tehran subway rolling stock will be optimized and wheel rail dynamic property will be promoted.
-
لينک به اين مدرک :