-
شماره ركورد
17821
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
17821
-
پديد آورنده
سارا اميري
-
عنوان
استفاده از مدل داده كاوي تركيبي به منظور ارايه ي خدمات هدفمند به مشتريان جهت بهبود ارتباط با مشتري در صنعت گردشگري استان فارس
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي فناوري اطلاعات - تجارت الكترونيك
-
تاريخ دفاع
اسفند 1395
-
استاد راهنما
دكتر روزبه قوسي
-
استاد مشاور
دكتر عبدالرحمن حائري
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
در اين تحقيق از روشهاي دادهكاوي مختلف استفاده شده است تا خدمات هدفمند به گردشگران استان فارس ارايه شود تا به اين ترتيب ارتباط با گردشگران بهبود پيدا كند. به اين منظور دادهها به صورت تصادفي از مسافرانِ محليِ (درون كشور) شهر شيراز طي ايام نوروز در دو سال 1394 و 1395 با پرسشنامه جمع آوري شدند. اين دادهها با كمك ابزارهاي آماري و دادهكاوي تحليل شدند. روش k-ميانگين براي بخشبندي به كار رفته و پنج خوشهي مسافران را شناسايي كرده است. هر خوشه با استفاده از متغيرهاي موجود توصيف و تفاوت بين آنها مشخص شد. همچنين با كمك روشهاي دستهبندي و قوانين انجمني، متغيرهاي موثر شناسايي و قواعد مناسب استخراج شدند. اين قواعد براي عرضهي پيشنهادات جهت ارايهي خدمات مناسب به گردشگران به كار رفتهاند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/07/02
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سارا اميري
-
چكيده به لاتين
This study investigates the use of a hybrid data mining model to offer targeted services to customers in order to develop customer relationship management in tourism industry of Fars state. Datas were gathered by questionnaire randomly from local tourists who traveled to Shiraz in Norouz of 2015 and 2016. Datas were then analyzed by statistics and data mining tools. For clustering, k-means was used. It classified datas to five clusters. Each cluster was described by its variables. For effective variables' identification and suitable rules' extraction, classification and association models were applied. Rules were suggested in order to offer targeted services to suitable travelers.
-
لينک به اين مدرک :