-
شماره ركورد
18075
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
18075
-
پديد آورنده
شاهين دوست طلب ديلمقاني
-
عنوان
جلوگيري از قطع تورك گيربكس هاي دستي به هنگام تعويض دنده با استفاده از فلايويل دوم
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم هاي تعليق، ترمز و فرمان
-
تاريخ دفاع
فروردين ماه 1395
-
استاد راهنما
دكتر بهروز مشهدي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
امروزه سيستم انتقال قدرت دستي (MT) (موسوم به گيربكس دستي) كه به وسيله راننده از طريق سيستم تعويض دنده و عملكرد كلاچ كنترل ميشود، در حال تغيير و تحول ميباشد. يكي از مشكلات اصلي گيربكس هاي دستي، قطع تورك وارد بر چرخ ها در هنگام تعويض دنده است. به اين ترتيب كه از لحظه گرفتن كلاچ تا تعويض دنده و رها سازي دوباره كلاچ (بازه زماني نيم تا دو ثانيه) هيچ توركي به چرخ ها اعمال نمي شود. هدف اصلي اين پژوهش ارائه راهكاري براي ايجاد يك جريان تورك پيوسته به چرخ هاي محرك است كه حتي بهنگام تعويض دنده تورك محرك به چرخ هاي خودرو اعمال شود.
در اين پايان نامه قصد بر آن است تا با طراحي يك سيستم فلايويل دوم انرژي موتور در آن ذخيره شود و در بازه زماني كلاچ گيري از اين انرژي جهت جايگزيني تورك موتور استفاده شود. فلايول ضمن حفظ انرژي در زمان شارژ شدن، در زمان تخليه تورك به سيستم انتقال قدرت اعمال مي كند و اين تورك جايگزين تورك موتور مي گردد. به اين ترتيب تورك محرك بطور پيوسته به چرخ ها منتقل شده و خودرو بطور يكنواخت شتاب مي گيرد. لازم به ذكر است كه در اين صورت سرنشين احساس راحتي بيشتري كرده و پايداري ديناميكي خودرو بيشتر مي شود.
با محاسبات سر انگشتي ممان اينرسي فلايويل، و به تبع آن ابعاد ( قطر و ضخامت ) و جنس مورد نياز براحتي به دست خواهد امد. بديهي است كه براي دستيابي به ممان اينرسي مورد نظر مي توان قطر و ضخامت و حتي جنس فلايويل را با توجه به محدوديت هاي موجود براي جانمايي اين سيستم در خودرو هاي موتور جلو – ديفرانسيل جلو ، تغيير داد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/08/29
-
تاريخ بهره برداري
11/20/2017 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
شاهين دوست طلب ديلمقاني
-
چكيده به لاتين
The manual transmission (MT) (the so-called manual gearbox) controlled by the driver via the gear system and the clutch function, is changing and evolving. One of the main problems of manual gearboxes, torque interruption on moving wheel when shifting. This means that from the moment the clutch disengages from flywheel to gear shifting and releasing the clutch again (half to two-second period) no torque is transmitted to moving wheels. The main objective of this study is to provide a way to create a continuous flow of torque to the drive wheels.
The purpose of this theses is to save energy by designing a second flywheel system and use this energy to replace the engine torque during the clutch period. Flywheel charges while the gear is engaged and the car accelerate. From the moment that clutch disengages the flywheel discharges its energy to moving wheels and the engine torque will be replaced. By using this system the drive torque is continuously transferred to the moving wheels and the car accelerates smoothly. It should be noted that in this case the passengers feel more comfortable and more stable vehicle dynamics will be resulted.
With a simple calculations, the moment of inertia of the flywheel, and consequently the dimensions (diameter and thickness) and the material required will be easily achieved. It is clear that to achieve the desired moment of inertia of the flywheel diameter and thickness and even material with regard to restrictions on placing the system in a front-engine car - front-wheel drive, has changed.
-
لينک به اين مدرک :