-
شماره ركورد
18210
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
18210
-
پديد آورنده
سيد نيما حسيني
-
عنوان
رابطه ي بين برداشت معلمان ايراني زبان انگليسي از دانش پايه ي يك معلم و برداشت آنها از خود كارآمدي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
تاريخ دفاع
دي 1396
-
استاد راهنما
دكتر اكرم نيرنيا
-
استاد مشاور
دكتر شهين واعظي
-
دانشكده
زبان
-
چكيده
چكيده
درباره ي شناختي كه معلمان زبان انگليسي از خود كار آمدي و دانش پايه دارند، مطالعه هاي اندكي انجام گرفته است. اين مطالعه، رابطه ي بين دانش پايه ي معلمان و خود كار آمدي آنان را بررسي مي كند و مشخص مي كند كه آيا تجربه ي معلمان زبان انگليسي بر شناختي كه آنها از خود كار آمدي و دانش پايه دارند، تاثير دارد يا خير. پژوهشگر، با استفاده از دو پرسشنامه ي چند گزينه اي طيف ليكرت، داده ها را از 160 معلم زبان انگليسي كه 77 نفر از آنان مرد و 83 نفر ديگر زن بودند و سن و ميزان تجربه ي تدريس آنها نيز متفاوت بود، جمع آوري كرد. شركت كنندگان در اين مطالعه به دو گروه با تجربه (كساني كه بيشتر از دو سال سابقه ي تدريس داشتند) كه شامل 84 نفر بود و كم تجربه (كساني كه كمتر از دو سال سابقه ي تدريس داشتند) كه شامل 76 نفر بود، تقسيم بندي شدند. پس از آنكه پاسخ هاي شركت كنندگان در مطالعه دسته بندي و سپس مورد تحليل قرار گرفت، مشخص شد كه دانش پايه به ميزان قابل توجهي خود كار آمدي را پيش بيني مي كند. همچنين در دانش پايه و خود كار آمدي، گروهي كه با تجربه بودند نسبت به گروهي كه كم تجربه بودند، عملكرد بهتري داشت. اين مطالعه نشان داد كه تجربه بر شناخت و عملكرد معلمان زبان انگليسي در بافتار ايران نقش مثبتي دارد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/10/03
-
تاريخ بهره برداري
12/24/2017 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سيدموسي حسيني
-
چكيده به لاتين
Abstract
There has been a dearth of research on the EFL teachers’ cognition related to knowledge base and self-efficacy. This study investigated the relationship between teacher knowledge base and teacher self-efficacy and investigated whether English teachers’ experience can make a difference in affecting their sense of efficacy and knowledge base. By means of two multiple-choice Likert-type questionnaires, the data were collected from 160 Iranian EFL teachers including 77 males and 83 females with five different age groups, and various teaching experiences. The participants were assigned into two groups including experienced (five or more than five years of teaching experience) and novice (less than five years of teaching experience) groups consisting of 84 and 76 members respectively. Having the participants’ responses coded and then analyzed using the Spearman rank correlation coefficient and Mann-Whitney U test , it was found that teacher knowledge base noticeably predicted teacher self-efficacy and that the experienced group outperformed the novice group with respect to both teacher self-efficacy and teacher knowledge base. The current study highlighted the positive role of experience in the EFL teachers’ cognitions and practices in the Iranian context.
-
لينک به اين مدرک :