-
شماره ركورد
18296
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۲۹۶
-
پديد آورنده
مهرزاد شهرياري كلانتري
-
عنوان
مدلسازي و شبيه سازي مانع استاندارد آزمون تصادف از جانب خودرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سازه و بدنه خودرو
-
تاريخ دفاع
آبان ماه ۱۳۹۶
-
استاد راهنما
دكتر محمد حسن شجاعي فرد - دكتر ابوالفضل خلخالي
-
استاد مشاور
دكتر ابوالفضل خلخالي
-
دانشكده
خودرو
-
چكيده
به منظور آزمايش ميزان استحكام خودرو در تصادفات و بررسي ميزان محافظت از سرنشينان از آزمون-هاي تصادف استفاده مي¬شود. مانع هاي آزمون تصادف براي برخورد از جلو و كنار به شكل لانه زنبوري هستند. براي تست برخورد از جانب، مانع متحرك بوده كه با سرعت 55 كيلومتر بر ساعت مشخص به خودروي ثابت برخورد مي¬كند. در اين پايان نامه به بررسي الزامات طراحي مانع آزمون برخورد از جانب و نيز طراحي و شبيه سازي آن مطابق با استاندارد اروپايي ECE در نرم افزار كتيا پرداخته مي¬شود. سپس مانع طراحي شده جهت مش بندي به نرم افزار هايپرمش وارد مي¬شود. پس از آن، مدل مش بندي شده به نرم افزار تحليل برخورد Pam-Crash انتقال داده مي¬شود. در نرم افزار Pam-Crash برخورد آزمايشي براي صحت از اعتبار سنجي مانع لانه زنبوري انجام شده و سپس به تحليل آن از طريق مقايسه با نمودارهاي استاندارد و نمودار برخورد مانع طراحي شده از قبل در نرم افزار Ls-Dyna پرداخته مي¬شود. مقايسه نتايج مدل با نتايج استاندارد، بيانگر دقت مدل مدل مانع برخورد از جانب طراحي شده مي¬باشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/10/19
-
تاريخ بهره برداري
11/15/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهرزاد شهرياري كلانتري
-
چكيده به لاتين
Crash Tests are used to Examinate Vehicle Strength and Passneger Safety in Crashes.Crash test Barriers for front and side impact are at Honeycomb shape. In side impact, vehicle is fixed and mobile deformation barrier (MDB) crashes to the vehicle at 55 km/h. In this Project, requirements of barrier design will be checked and modeled and simulated according to europian standard ECE in Catia software for side impact. Then the model made is going to the Hypermesh software to be meshed. After all, the meshed model is ready to import to the main analyzing software Pam-Crash. Crash test is done in Pam-Crash software to verify honeycomb barrier according to ECE standards and its completed after comparing it’s Force-Time Curve to standard and Ls-Dyna model Force-Time curves. Comparison between simulated model and standard demonstrates the accuracy of simulated side impact barrier model.
-
لينک به اين مدرک :