-
شماره ركورد
18504
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۵۰۴
-
پديد آورنده
سيد امير سعادتجو
-
عنوان
پيش بيني سوانح ريلي با استفاده از روش هاي آماري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
حمل و نقل
-
تاريخ دفاع
آبان ۱۳۹۵
-
استاد راهنما
دكتر عبدالرضا شيخ الاسلامي كندلوسي
-
استاد مشاور
دكتر مسعود يقيني
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
ارتقاء ايمني حملونقل ريلي، نيازمند جمع آوري، طبقه بندي و تجزيه و تحليل آمار سوانح بهمنظور ارزيابي و تعيين عوامل مؤثر در تصادفات ريلي است. گذرگاههاي ريلي، نقاط پرخطري براي تمام خطوط راهآهن در دنيا بهشمار ميآيند. لذا بررسي عوامل مؤثر بر ايجاد و شدت سوانح گذرگاهي راهآهن، بسيار ضروري به نظر ميرسد. استفاده از مدلهاي آماري از جمله مدل لوجيت كه بر اساس مشخصات ترافيكي، هندسي و تاريخچه وقوع سوانح ساخته ميشوند، يكي از روشهاي پيشبيني سوانح است كه با وجود ايجاد چنين مدلهايي براي ديگر نقاط مانند پل و تقاطع جادهاي، تا كنون آنچنان كه بايد به پيشبيني سوانح براي گذرگاههاي ايران پرداخته نشده است. بنابراين در اين پاياننامه تلاش شده است كه براي نخستين بار، با تعيين شدت تصادفات بهعنوان متغير پاسخ به كمك مدل لوجيت و با استفاده از دادههاي مربوط به سوانح گذرگاهي شبكه راهآهن جمهوري اسلامي ايران در حدفاصل سالهاي 1388 تا 1392، عوامل تأثيرگذار بر شدت سوانح گذرگاهي شناسايي شوند تا با حذف يا تغيير اين عوامل، بتوان بهسوي كاهش شدت سوانح ريلي و آثار مخرب ناشي از آن، پيش رفت. نهايتاً به كمك دادههاي مذكور، تقاطعات مجازي كه راهبند ندارند، قطارهاي مسافري، موتورسيكلت، شرايط ترافيك جادهاي خيلي سنگين و سرعت بالاي قطار بهعنوان عوامل افزايش شدت سانحه و در طرف مقابل، نزديكي به محل ايستگاههاي راهآهن، قطارهاي باري و ماشينآلات كشاورزي بهعنوان پارامترهاي شاخص درگير در سوانح با شدت كمتر شناسايي شدند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1396/12/02
-
تاريخ بهره برداري
2/5/2017 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سيدامير سعادتجو
-
لينک به اين مدرک :