-
شماره ركورد
18664
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۶۶۴
-
پديد آورنده
پيمان عرفاني ولي پور
-
عنوان
بررسي تاثير استفاده از ضايعات پليمر بر قير و مقاومت خستگي مخلوط هاي آسفالتي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه و ترابري
-
تاريخ دفاع
دي ماه ۱۳۹۶
-
استاد راهنما
دكتر محمود عامري
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
عوامل مختلفي در ايجاد و گسترش ترك خوردگي هاي لايه آسفالتي كه يكي از شايع ترين خرابي ها در يك سيستم روسازي در اكثر جاده ها و بزرگراه ها مي باشد نقش دارند. از مهم ترين اين عوامل بار ترافيكي و اثرات دمايي است. به منظور ارائه مواد سازگار با محيط زيست و حذف مواد آلاينده، و همچنين به دليل هزينه زياد مواد پليمري خالص، در اين مطالعه از ضايعات پليمر به عنوان افزودني استفاده مي گردد. اين تحقيق، به بررسي ميزان عملكرد ضايعات پليمرهاي الاستومري بر عمرخستگي روسازي آسفالتي مي پردازد. آزمايش خستگي با استفاده از آزمايش تيرخمشي چهار نقطه اي در حالت كنترل كرنش با موج نيمه سينوسي، در سه سطح كرنش 600، 800 و 1000 ميكرواسترين انجام مي شود. آزمايش خستگي قطري بر روي نمونه هاي آسفالتي استوانه اي در دو دوماي 15 و 25 درجه سانتي گراد و در دو سطح تنش kPs 300 و kPs 400 انجام شد. عمرخستگي نمونه هاي آسفالتي در دو نوع آزمايش مقايسه مي گردد. همچنين روش هاي تحليل عمرخستگي بررسي شده و مورد مقايسه قرار مي گيرد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/01/21
-
تاريخ بهره برداري
2/13/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پيمان عرفاني ولي پور
-
چكيده به لاتين
There are different factors which play important role in cracks’ formation and propagation of asphalt layers. Fatigue cracks are one of the most frequent damages in roads and highways. Two of these most important factors are traffic load and temperature effect. Since the use of polymers is economically costly, considering recycled and waste polymer materials is important in terms of environmental clean-up. Also, the decomposition or destruction of petrochemical processes’ products take many years, and their release and burial cause environmental degradation. Because of that, this study, evaluates the fatigue resistance of hot-mix asphalt (HMA) modified by waste elastomeric polymers by performing four-point bending (4PB) test at constant strain mode at a temperature of 20C and at 600, 800 and 1000 microstrain. In addition, indirect tensile fatigue tests (ITFT) were performed at 15 and 25 ℃ and at 300 and 400 kPs. Tests and approaches were compared based on conventional and energy approaches.
-
لينک به اين مدرک :