-
شماره ركورد
18931
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۸۹۳۱
-
پديد آورنده
پريسا رحيمي
-
عنوان
برونسپاري يا كنترل كامل در خريد مواد اوليه ي مورد نياز در يك زنجيره ي تامين با در نظر گرفتن رقابت و موقعيت مذاكره
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم هاي اقتصادي اجتماعي
-
تاريخ دفاع
اسفند ۱۳۹۶
-
استاد راهنما
دكتر نورالسنا
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
اين رساله استراتژيهاي بهينهي خريد قطعات در يك زنجيرهي تامين، شامل دو توليد كنندهي قطعات اصلي رقيب، يك سازندهي قراردادي و بازار تامين است. اينگونه فرض شده است كه سازندگان قطعات اصلي محصولات قابل جايگزيني را در بازار يكساني به فروش ميرسانند. سازندگان قطعات اصلي به سازندهي قردادي براي انجام بخشي از فرآيند توليد يا انجام خدماتي خاص در اين زمينه متكي هستند. سازندهي قراردادي نيز براي انجام وظايف خود به مواد اوليهي خاصي نيازمند است كه بايد از تامينكننده خريداري شود. به منظور خريداري مواد اوليه، هر توليدكنندهي قطعات اصلي دو گزينه در اختيار دارد، ميتواند مواد اوليه را بهطور مستقيم از بازار تامين خريداري نمايد يا فرآيند خريد را به سازندهي قراردادي واگذار نمايد. هر دو توليد كنندهي قطعات اصلي بهطور همزمان بر روي مقدار سفارش و مقدار كلي پول پرداخت شده به سازندهي قراردادي، با سازندهي قراردادي مذاكره ميكنند. فرآيند خريد مواد اوليه توسط سازندگان قطعات اصلي، با در نظر گرفتن غيراستراتژيك بودن تامينكننده بررسي شده است كه به معناي آن است كه جدول تخفيف مقداري به صورت برونزاد داده شده است. استراتژي بهينهي خريد قطعات به ازاي سطوح مختلف عدم تقارن سازندگان قطعات اصلي، رقابت بين سازندگان قطعات اصلي، مقادير مختلف نرخ تخفيف مقداري ارائه شده از سوي تامينكننده، بررسي شده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/03/19
-
تاريخ بهره برداري
6/9/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پريسا رحيمي
-
چكيده به لاتين
This desertation studies the optimal strategies of procuring components in a three tier supply chain setting, including two competing original equipment manufacturers (OEM), a contract manufacturer (CM) and a supply market. It has been considered that OEMs selling substitubale products in the same market. The OEMs are dependent to CM to perform significant manufacturing tasks or customized processing services. CM also needs a key component to perform its task; this key component should be procured from the upstream supplier. In order to procure key component, each OEM has two options, it can either procure directly through supply market or delegate procurement process to CM. Both OEMs negotiatiate oreder quantities and total amount of money with CM simultaneously. The OEMs procurement game has been analyzed under a non strategic supplier whose quantity discount schedule is exogenously given. The optimal strategy of component procurement has been identified for different level of asymmetry of OEMs, Competition between OEMs and different amount of quantity discount rate offered by upstream supplier.
-
لينک به اين مدرک :