-
شماره ركورد
19091
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۰۹۱
-
پديد آورنده
پريناز بازغي كيسمي
-
عنوان
شبيه سازي رفتار مسافران در استفاده از تسهيلات ايستگاه راه آهن تهران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
حمل و نقل ريلي
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۴/۱۰
-
استاد راهنما
دكتر مرتضي باقري
-
استاد مشاور
دكتر وحيد پوراحمدي
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
در اين پايان نامه دو مدل براي بهينه سازي جانمايي تسهيلات در داخل ايستگاه راه آهن ارائه شده است. مدل اول دو هدفه بوده و براي جانمايي تسهيلات كلان در ايستگاه راه آهن به گونه اي ارائه شده كه زمان پياده روي مسافران بين تسهيلات خدماتي را با در نظر گرفتن هزينه حداقل نمايد سپس با استفاده از نتايج آن در مدل دوم جانمايي تسهيلات خرد مشخص مي شود. مدل اول با استفاده از روش محدوديت اپسيلون تقويت شده حل شده و از ميان جواب هاي پيشنهادي و شاخص هاي به دست آمده از شبيه سازي آنها با استفاده از روش جا به جايي ايده آل، جانمايي پيشنهادي براي ايستگاه راه آهن مشخص مي كند. مدل دوم با استفاده از حل كننده ي CPLEX در نرم افزار گمز حل شده است. مدل پيشنهادي در يك مطالعه ي واقعي در ايستگاه راه آهن تهران براي جانمايي با چهار تسهيل كلان و هشت مكان بالقوه و ده تسهيل خرد و بيست و پنج مكان به نمايش درآمده است. داده هاي مورد نياز براي جانمايي تسهيلات كلان با استفاده از اسكنرهاي اينترنت بي سيم در ايستگاه راه آهن تهران به دست آمده و داده هاي مورد نياز براي تسهيلات خرد با استفاده از داده هاي ويدئويي تامين شده و پس از مشخص شدن جواب نهايي، گزينه ي پيشنهادي در نرم افزار شبيه سازي شده و با شرايط فعلي ايستگاه راه آهن تهران مقايسه شده است. نتايج به دست آمده نشان مي دهد كه زمان حركت افراد 37 درصد كاهش يافته و تراكم تجريه شده توسط مسافران 17 درصد كاهش يافته است. اين مدل مي تواند در باز طراحي ايستگاه هاي راه آهن توسط برنامه ريزان و مديران ايستگاه مورد استفاده واقع شود.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/04/30
-
عنوان به انگليسي
Simulation of passengers' behavior in using the facilities of the Tehran railway station
-
تاريخ بهره برداري
7/21/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
پريناز بازغي كيسومي
-
چكيده به لاتين
In this thesis, two models are proposed to optimize the location of facilities within the railway station. The first model has two objectives and is designed to locate the large facilities at the railway station in such a way to optimize the time of walking between service facilities with minimum cost, then using its results in the second model, the location of the small facilities is specified. The first model is solved using the augmented epsilon constraint method. Among the proposed solutions and considering the indicators derived from the simulation, using the ideal displacement method, the proposed layout for the railway station is determined. The second model is solved using the CPLEX solver in GAMS software. The proposed model has been implemented in a real study at the Tehran Railway Station for four large facilities and eight potential locations and ten small facilities and twenty-five locations. The data needed to locate large facilities, obtained from using wireless internet scanners at Tehran Railway Station and the data required for the second model is provided using video data. The results show that the travel time of people has dropped by 37%, and the density experienced by travelers has decreased by 17%. This model can be used in the design of railway stations by planners and station managers.
-
لينک به اين مدرک :