-
شماره ركورد
19137
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۱۳۷
-
پديد آورنده
عبدالرضا محمدنژاد
-
عنوان
ارائه ي مدلي جهت تبيين عوامل موفقيت كارآفرينان –مطالعه موردي نمايندگان بيمه
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كارآفريني
-
سال تحصيل
۱۳۹۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۰۱/۲۹
-
استاد راهنما
دكتر حميدرضا نورعليزاده
-
استاد مشاور
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
هدف پژوهش حاضر تبيين و اولويتبندي عوامل موثر بر موفقيت نمايندگان بيمه به عنوان كارآفرين و خود اشتغال با استفاده از رويكرد مدل سازي معادلات ساختاري و مدل شبكه عصبي مصنوعي بوده است.روش پژوهش حاضر كمي بوده كه در مرحلهي اول با استفاده از مرور ادبيات عوامل موثر بر موفقيت كارآفرينان استخراج شده سپس با توجه به نظر 30 نفر از خبرگان و كارشناسان امور نمايندگان شركتهاي بيمه ايراني و با استفاده از روش آزمون دو جملهاي اين عوامل مورد آزمون قرار گرفت كه در نهايت 12 عامل به عنوان عوامل موثر بر موفقيت در قالب چهار مفهوم عوامل شخصي،عوامل انگيزشي ورود،عوامل اعتقادي و عوامل مربوط به شركت توسط خبرگان انتخاب شد.ابزار گردآوري دادهها پرسشنامه بوده و براي تجزيه و تحليل دادهها در بخش معادلات ساختاري از نرم افزار PLS استفاده شده و در بخش شبكهي عصبي مصنوعي از نرم افزار SPSS استفاده شده است.
نتايج تحقيق نشان ميدهند كه عوامل شخصي ،عوامل انگيزشي ورود و عوامل مربوط به شركت تاثير مثبت و معنا داري بر روي موفقيت دارند.وهمچنين عواملي نظير استفاده از حسابداري و كترل مالي و عامل انگيزشي ورود نظير لذت بردن از كار بيمه بيشترين ميزان اهميت را بر روي شاخص هاي موفقيت داشتهاند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/04/12
-
عنوان به انگليسي
Providing a Model for Explaining the Success Factors of Entrepreneurs Case Study: Iranian Insurance Companies'
-
تاريخ بهره برداري
7/3/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
عبدالرضا محمدنژاد
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study is to explain and prioritize the effective factors on the success of Iranian insurance companies' agents as entrepreneurs and self-employers. This was done using the structural equation modeling (SME) and neural network modeling. This is a quantitative study, which in the first phase has reviewed the literature on the effective factors of entrepreneurs' success, and then these factors have been tested according to the viewpoints of 30 experts and specialists of insurance agents' affairs of Iranian insurance companies. Finally 12 factors were recognized as being effectual in 4 concepts, that are personal, motivational, believing factors and those related to the insurance company conditions. Questionnaire was used to collect data and PLS and SPSS were used to analyze the data related to SME and neural network modeling respectively.
The result of the analysis confirms the positive and meaningful effect of personal and motivational factors and those related to the insurance company conditions on the success of insurance companies agents. Accounting, financial control and agents motives to enter this activity, i.e. enjoying insurance activities, have been also proved to be most important in their success factors.
-
لينک به اين مدرک :