-
شماره ركورد
19226
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۲۲۶
-
پديد آورنده
نرگس سلطان زاده
-
عنوان
ارائه مدل دوسطحي برنامهريزي وسيله نقليه و خدمه در صورت افزايش سفر بر مبناي برنامهريزي استوار و تئوري بازيها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
سيستم هاي اقتصادي و اجتماعي
-
سال تحصيل
93-95
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
-
استاد راهنما
دكتر كامران شهانقي
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
در صنعت حملونقل بسياري از مسائل بهينهسازي همچون برنامهريزي حركت وسيله نقليه، تخصيص وسيله نقليه و برنامهريزي خدمه مطرح ميشود. برنامهريزي حركت وسيله نقليه به زمانبندي حركت وسيله نقليه در طول شبكه ميپردازد. پس از تعيين برنامه سفر، مسئله تخصيص وسيله نقليه مطرح ميشود و اين امر بايد بهگونهاي صورت پذيرد كه وسايل نقليه بهطور مناسب و تا حد امكان با كمترين هزينه به سفرها اختصاص يابد. در گام بعد خدمه موردنياز براي انجام سفر تعيين ميشود. اكثر مدلهاي ارائهشده در اين حوزه به بهينهسازي موارد فوق بهطور مجزا و بهصورت قطعي پرداختهاند. در اين پژوهش برنامهريزي حركت وسيله نقليه، در صورت افزايش تعداد سفرها و قابليت انجام سفر به طور همزمان موردبررسي قرارگرفتهاند. بدين منظور يك مدل دوسطحي سناريو محور، بهصورت رهبر و پيرو به كمك بازي استكلبرگ ارائهشده است تا در صورت افزايش تعداد سفرها يك برنامه يكپارچه ارائه گردد و تأمينكنندگان خدمه و وسيله نقليه در يك فضاي رقابتي براي پوشش سفرها اقدام نمايند. نظر به اينكه تعداد سفرها با عدم قطعيت مواجه است، در اين پژوهش براي برخورد با عدم قطعيت مدل بهينهسازي استوار مورداستفاده قرارگرفته و با استفاده از برنامهريزي رياضي آرماني، حل مسئله صورت ميپذيرد. درنهايت از اطلاعات شركت راهآهن جمهوري اسلامي ايران و شركتهاي ارائهدهنده خدمات مربوط به خدمه و وسيله نقليه استفادهشده است. نتايج محاسبات نشان ميدهد كه تعداد سفرهايي كه به شبكه اضافهشده و قابل انجام است چه ميزان خواهد بود.
واژههاي كليدي: افزايش تعداد سفر، برنامهريزي دوسطحي، عدم قطعيت، بهينهسازي استوار، تئوري بازي.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/04/04
-
عنوان به انگليسي
A Two-Level Model For Crew And Vehicle Scheduling For Increasing Trip In A Railway Under Uncertainty Based On Robust Optimization And Game Theory
-
تاريخ بهره برداري
6/25/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
نرگس سلطان زاده
-
چكيده به لاتين
Many of optimization problems such as vehicle movement planning, fleet allocation and crew scheduling are introduced in transportation industry. Vehicle movement planning works on scheduling the vehicle movement within the network. After determination of the trip plan, vehicle allocation is introduced and this must be done in a way that the vehicles are allocated to the trips with the least possible costs. Crew will be scheduled for the trip in the next step. Most presented models in this field separately and definitely optimize the items above. In this research, vehicle movement planning is studied in case of increasing number of trips and ability to travel simultaneously. To do so, a two-level scenario-oriented model is presented in the form of leader and follower using Stackelberg game to present an integrated plan in case of occurring an increase in trips and let the crew and vehicle providers act to compete with each other in order to cover trips. Regarding the uncertainty in number of trips, Robust optimization model has been used in this research was used to deal with uncertainty and problem solving is done using ideal arithmetic planning. Finally, data collected from RAI and companies providing crew and vehicle services were used. Calculation results show that what is the magnitude of trips added to network that are possible.
Keywords: Increasing number of trips, two-level planning, uncertainty, robust optimization, Game Theory.
-
لينک به اين مدرک :