-
شماره ركورد
19258
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۲۵۸
-
پديد آورنده
عبدالجليل عبياتي
-
عنوان
طراحي و پياده سازي آزمايشگاهي سيستم كنترل لغزش
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كنترل و علائم
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۰۴/۳۱
-
استاد راهنما
دكتر بيژن معاوني
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
با توجه به اهميت پديده لغزش در راه آهن، مطالعات بسياري در اين زمينه صورت گرفته ¬است. پديده¬ي لغزش زماني رخ مي¬دهد كه اصطكاك بين سطح ريل و چرخ كم شود و ازجمله عوامل بسيار مهم و تأثيرگذار ايمني و عدم آسيب وسايل نقليه در زمان شتاب¬گيري و ترمزگيري محسوب مي¬شود. با توجه به كاربرد سيستم كنترل لغزش در حين فرآيند شتاب¬گيري و ترمزگيري تلاش شده تا از لغزش چرخ¬ها و قفل شدن جلوگيري شود به منظور ارائه روش¬هاي جديد و همچنين ارزيابي روش¬هاي مقابله با پديده¬ي لغزش سيستم¬هاي آزمايشگاهي تست و كنترل لغزش مي¬توانند به كار گرفته شوند و نقاط ضعف و قوت روش¬ها را مشخص نمايند. در اين پايان نامه ابتدا به بررسي برخي از تحقيقات انجام¬شده در زمينهي كنترل لغزش در زمان شتاب¬گيري و ترمزگيري و همچنين به توضيح ايده اصلي استفاده از سيستم¬هاي آزمايشگاهي تست و كنترل لغزش در راستاي شبيه سازي ديناميك مسير پرداخته شده است. در ادامه به طور مختصر نگاهي به استفاده¬هاي آزمايشي آن در تست ابزارها در مقياس¬هاي كوچك و بزرگ شده است. در طراحي سيستم آزمايشگاهي تست و كنترل لغزش و مقياس بندي قطار برخي از پارامترهايي كه مهم بوده و بايد لحاظ شود عبارت¬اند از جرم قطار، اينرسي، شعاع چرخ، سرعت قطار، سرعت زاويه¬اي چرخ، سرعت زاويه¬اي و توان و گشتاور موتور و سطح ناحيه تماس بين چرخ و ريل... كه براي مقياس¬بندي آنها سه روش وجود دارد. در اين پايان نامه نحوه¬ي محاسبه روش مقياس ¬بندي در هر سه روش مورد مطالعه قرار گرفته و با توجه به پارامترهاي به دست آمده از مقياس بندي روش¬هاي مذكور، يك روش و يك مقياس مناسب جهت ساخت سيستم آزمايشگاهي تست و كنترل لغزش اتخاذ ¬گرديد. سپس با توجه به مطالعات صورت گرفته اقدام به طراحي يك سيستم آزمايشگاهي تست و كنترل لغزش مقياس بندي شده پرداخته شد و براي سيستم طراحي شده كنترل كننده پيش بين مقاوم طراحي گرديد. در انتها نتايج حاصل از طراحي، شبيه سازي شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/06/04
-
عنوان به انگليسي
designing and implementation a slip control test rig
-
تاريخ بهره برداري
9/21/2020 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
عبدالجليل عبياتي
-
چكيده به لاتين
In this thesis, scaling strategies to design a roller rig have been considered. According to the parameters obtained from the scaling methods, a method is selected and based on it, a suitable scale for desiging and construcuting a roller rig for slip control has been chosen. Then, according to the studies, scaled laboratory roller rig is designed and simulated to show the effectivenss of the design procedure. After that, a robust MPC controller is designed and simulated to control the slip and tracking the desired speed profile. Simulation results show the effectivenss of the design procedure of the roller rig and the robust MPC control system.
-
لينک به اين مدرک :