-
شماره ركورد
19423
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۴۲۳
-
پديد آورنده
محمد كارگر
-
عنوان
علل تخطي افراد از چراغ قرمز و بررسي شاخص هاي رفتاري موثر بر تخطي عابران در گذرگاه هاي داراي چراغ براي عابران پياده
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه و ترابري
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۳/۲۲
-
استاد راهنما
دكتر عامري
-
دانشكده
عمران
-
چكيده
عبور مخاطره آميز از خيابان و ناديده گرفتن چراغ¬هاي راهنمايي مي تواند نقش به سزايي در ايمني عابران پياده و تاخير وارده به جريان ترافيك را ايفا كند. هدف اين پژوهش ارزيابي تاثير جنسيت، سن و برخي از شاخص¬هاي رفتاري قبل و هنگام عبور عابران بر تخلف آنان از چراغ راهنمايي مي¬باشد. تمامي اطلاعات مورد نياز از طريق پرسشنامه و فيلم¬برداري از تقاطع مورد نظر جمع¬آوري گرديده است. نتايج پژوهش بر مبناي 232 عابر كه حاضر به مصاحبه شدند و نيز اطلاعات ويديويي و صوتي ضبط شده توسط دو نفر مصاحبه¬گر به دست آمده است. نتايج اين پژوهش با بهره¬گيري از مدل لوجيت دوجمله¬اي (باينري) و رگرسيون لجستيك به دست آمده است. لازم به ذكر است كه نتايج حاصل از آناليز نشان داد كه جنسيت نقش چنداني در مدل ندارد درحالي كه عمر افراد بر تخطي عابران از چراغ موثر مي¬باشد، به طوري كه هرچه سن بالاتر مي¬رود احتياط افراد نيز بيشتر مي¬شود. لازم به ذكر است كه متغير EXWALK (تجربه پياده¬روي عابران) با بزرگترين ضريب منفي بيشترين تاثير را در كاهش احتمال تخطي عابران داشته ¬است. همچنين عابران مسن (AG3) و كساني كه به ترافيك عبور (SEENT) و چراغ (SEENL) توجه كرده¬اند كمتر دچار تخطي از چراغ قرمز شده¬اند. خاطرنشان مي¬شود از جمله فاكتورهاي دروني بررسي شده، مي¬توان به متغيرهاي (اندازه گروه عابران، خودرهاي پارك شده و حجم ترافيك) اشاره كرد. همچنين متغيرهاي حركتي مانند تجربه رانندگي و دشواري عبور در حين عبور نيز در مدل لحاظ شده¬اند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/07/08
-
عنوان به انگليسي
Causes of Red Light Violation and Investigate The Behavioral indicators and in Signalized Crosswalks
-
تاريخ بهره برداري
9/29/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمد كارگر
-
چكيده به لاتين
Abstract:
Pedestrian violations of traffic signals and dangerous crossings at intersections
could play an important role in pedestrian safety and delay of traffic flow. The
objective of this study is to determine the impact of age, gender and behavioral
factors of pedestrian in intersection on the pedestrian Red light violations before
and while crossings. All of required Data was collected through questionnaires and
filming of intersection. The Results of the present study obtained through interview
with 363 pedestrian who accepted to be interview and also video and sound data
that collected by two interviewer. The findings obtained with the use of binary logit
and regression logestic model. It is should be noted that gender of pedestrians don’t
have a large impact on the model while age is the important parameter in
pedestrians violation so that older pedestrians are less likely to violation. group size,
parked vehicles and traffic volue is other parameters considered in this study.
.
Keywords: Traffic engineering, pedestrians, signalized crosswalk, violation, safety
-
لينک به اين مدرک :