-
شماره ركورد
19512
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۵۱۲
-
پديد آورنده
داود رحيمي
-
عنوان
بررسي عوامل موثر بر پذيرش كارت هاي اعتباري از سوي مصرف كنندگان با ارائه الگوي كسب وكار جديد الكترونيكي در ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كار آفريني - كسب و كار جديد
-
سال تحصيل
۹۵-۹۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۶/۳۱
-
استاد راهنما
دكتر ياسر سبحاني فرد
-
استاد مشاور
دكترحميدرضا نورعليزاده
-
دانشكده
مهندسي پيشرفت
-
چكيده
اين پژوهش با هدف شناسايي عوامل موثر بر پذيرش كارتهاي اعتباري از سوي مصرف كنندگان با ارائه الگوي كسب وكار جديد الكترونيكي در ايران ، انجام شده است . ﺟﻤﻊ آوري اﻃﻼﻋﺎت از ﻃﺮﯾﻖ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪي محقق ساخته با 42 ﺳﻮال انجام پذيرفته است. بعد از جستجو در ادبيات تحقيق، با استفاده از روش دلفي ( مصاحبه با خبرگان) عوامل اوليه شناسايي شد . نمونه ي آماري مورد بررسي، 261 نفر از كاركنان گروه بهمن بودند .
با استفاده از روش تحليل عاملي به كاهش تعداد عوامل و طبقه بندي آنها پرداخته و در ادامه با استفاده از روش فريدمن عوامل را رتبه بندي و در نهايت براي مقايسه متغيرها و دسته بندي اطلاعات موجود و شناسايي علت هايي كه بيشترين نقش را در شكل گيري معلول داشتند، از قانون پارتو استفاده شد . نتايج نشان دادند كه، ۸ متغيرموثر استخراج شده در پذيرش كارت اعتباري عبارتند از: آساني خريد با كارت اعتباري ، سهولت كسب مهارت در استفاده از كارت اعتباري، امكان خريد با كارت اعتباري از تمامي روشهاي پرداخت، تاثير افراد جامعه بر روي فرد جهت استفاده از كارت اعتباري , تاثير بستگان بر روي فرد جهت استفاده از كارت اعتباري, عدم استفاده از كارت بدليل نگرش هاي مذهبي ,عدم استفاده از كارت بدليل نياز به ارائه ي چك , عدم استفاده از كارت بدليل نياز به ضامن معتبر و نيز 3 عامل موثراستخراج شده در پذيرش كارت اعتباري به ترتيب اولويت عبارتند از : نگرش فردي، مفيد بودن استفاده و سهولت استفاده. نتايج اين پژوهش مي تواند در تصميم گيري هاي استراتژيك مديران بانك ها و موسسات مالي و اعتباري ، سازمانهاي بيمه و تامين اجتماعي مورد استفاده قرار بگيرد. شناسايي و اولويت بندي عوا مل موثر بر پذيرش كارت اعتباري و ارائه راهكارهاي متناسب با آن ، وجه تمايز اين پژوهش نسبت به پژوهش هاي مشابه مي باشد.
واژههاي كليدي : كارت اعتباري – رفاه اجتماعي – بازنشسته – بازنشستگان – بيمه
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/07/25
-
عنوان به انگليسي
Effective factors of credit cards acceptance in view of consumers by providing new electronic business model in Iran
-
تاريخ بهره برداري
10/17/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
داود رحيمي
-
چكيده به لاتين
The purpose of this study was effective factors of credit cards acceptance in view of consumers by providing new electronic business model in Iran . Data collection was done through a researcher-made questionnaire with 42 questions. After research in the research literature, the Delphi method (interview with experts) was identified as the primary factors. The sample of the study was 261 Bahman group employees
Using Factor Analysis method, we reduce the number of factors and their classification and then use the Friedman method to rank the factors and finally to compare the variables and categorize existing information and identify the causes that have the most role in the formation of the disability They used the Pareto law. The results showed that the eight extracted variables in the credit card acceptance include: easy credit card purchases, ease of use of credit cards, credit card purchases of all payment methods, the impact of community members on the individual to use Credit card, the influence of relatives on a person to use a credit card, not using the card due to religious beliefs, the lack of use of the card due to the need to provide a check, the lack of use of the card due to the need for a reliable guarantor and the three effective factors in the Accepting credit cards in order of priority are: individual attitude, usefulness of use and the ease of use. The results of this research can be used in strategic decisions of managers of banks and financial and credit institutions, insurance and social security organizations. The identification and prioritization of effective factors on credit card acceptance and the presentation of appropriate solutions to it is a matter of distinguishing this research from similar research.
Keywords: Credit Card - Social Welfare - Retirement - Retirement - Insurance
-
لينک به اين مدرک :