-
شماره ركورد
19591
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۵۹۱
-
پديد آورنده
عاطفه آدمي
-
عنوان
بررسي تاثير عوامل انگيزشي دروني و بيروني به صورت تفكيكي در هر يك از عوامل شكل دهنده اشتراك دانش شامل تمايل، قصد و رفتار مطالعه موردي واحد پخش اخبار سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت سيستم و بهره وري
-
سال تحصيل
۱۳۹۴
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۰۲/۳۱
-
استاد راهنما
دكتر مصطفي جعفري
-
استاد مشاور
دكتر پيمان اخوان
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
يكي از الزامات موفقيت پياده¬سازي مديريت دانش در يك سازمان، اشتراك دانش كاركنان آن سازمان مي-باشد. چرا كه چنانچه كاركنان مايل به تسهيم دانش خود نباشند، دانش در سازمان جريان نمي¬يابد و مديريت دانش با شكست روبرو خواهد شد. اين تحقيق به دنبال يافتن تاثير انگيزه¬هاي دروني و بيروني بر نگرش، قصد و رفتار اشتراك دانش است. روش اين تحقيق توصيفي و ازنوع همبستگي بوده و به شيوه پيمايشي انجام شده است. نمونه آماري تحقيق را 140 نفر از كاركنان واحد پخش اخبار سازمان صدا و سيما در شهر تهران تشكيل داده اند. داده¬هاي تحقيق با استفاده از پرسشنامه جمع¬آوري شده و مدل ارائه شده دراين تحقيق با استفاده از مدلسازي معادلات ساختاري(SEM) و نرم افزار PLS3.2.7 مورد آزمون قرار گرفته است. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهند كه در واحد خبر سازمان صدا وسيما جمهوري اسلامي ايران، انگيزش دروني شامل نياز به تعلق و لذت بردن از كمك به ديگران، بر اشتراك دانش و به طور جزيي بر نگرش و قصد و رفتار تسهيم دانش تاثير مثبتي دارد و تاثير اين عواملِ انگيزه دروني بر بروز رفتار اشتراك دانش بسيار مثبت و قوي است. انگيزه بيروني شامل تصوير ذهني و مقابله به مثل تاثير مثبتي بر بروز رفتار اشتراك دانش دارند ولي ارتباط معناداري با نگرش و قصد تسهيم دانش در كاركنان ندارند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/07/07
-
عنوان به انگليسي
Investigating the effect of internal and external motivational factors on each of the factors contributing to knowledge sharing, including tendency, intent and behavior A Case Study of the Islamic Republic of Iran Broadcasting News Agency
-
تاريخ بهره برداري
5/21/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
عاطفه ادمي
-
چكيده به لاتين
One of the requirements for the success of the implementation of KM in an organization is the sharing of knowledge of the employees of that organization. Because if employees do not want to share their knowledge, knowledge will not flow in the organization and knowledge management will fail. This research seeks to find out the impact of internal and external motivations on the attitude, intent, and behavior of knowledge sharing. The method of this research is descriptive and has been correlated and conducted in a survey method. The statistical sample of the research was composed of 140 employees of the Broadcasting News Agency of Tehran Voice and Radio Company in Tehran. Data were collected using a questionnaire and the model presented in this study was tested using Structural Equation Modeling (SEM) and PLS3.2.7 software.
The findings of this research show that in the Islamic Republic of Iran's Voice of the Islamic Republic of Iran branch, internal motivation includes the need for belonging and enjoyment of helping others, sharing knowledge, and having a positive impact on the attitude, intention and behavior of knowledge sharing. and the impact of these factors on the internal motivation on the behavior of knowledge sharing is very positive and strong. Exterior motives including mental image and coping have a positive effect on knowledge sharing behavior, but they do not have a significant relationship with the attitude and intention of sharing knowledge in the staff.
-
لينک به اين مدرک :