-
شماره ركورد
19613
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۶۱۳
-
پديد آورنده
ميلاد خالقي كسبي
-
عنوان
تحليل و مدلسازي جريان هواي درفت در ايستگاه مترو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي ماشين ريلي
-
سال تحصيل
۱۳۹۴-۱۳۹۷
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۲/۱۶
-
استاد راهنما
دكتر محمد رضا طلايي
-
دانشكده
راه آهن
-
چكيده
حركت قطار مترو در داخل تونل منجر به جريان يافتن هوار جلور قطار شده كه بهعنوان اثر پيستوني شناخته ميشود. مطال ه تأثير اين پديده بر ت ويه ايستگاه و سكوهار مترو از اهميت فراواني برخوردار است. در اين تحقيق بامطال ه موردر در ايستگاه مترو امام علي(ع در خط دو مترور ت ران، به اندازهگيرر ميداني جريان هوا در دهانه ورودر به ايستگاه پرداختهشده و در ادامه با مدلسازر نرمافزارر ايستگاه و قطار متحرك (روش مش متحرك ميزان جريان هوار القايي در مودهار مختلم محاسبهشده است.. 𝑘 در اين پژوهش با استفاده از مش-متحرك و مدل آشفتگي و حركت قطار بر .بق پروفيل − 𝑆𝑡𝑎𝑛𝑑𝑎𝑟𝑑 حركتي مترو ت ران اثرات پيستوني در نقاط مختلم ايستگاه بررسيشده و بامطال ه بر رور شفتهار ايستگاه و تونل و قرار دادن آنها در حالت مكنده يا دمنده در حين حركت قطار رفتار اثرات پيستوني در نقاط مختلم ايستگاه موردمطال ه قرار گرفت. در انت ا با استفاده از شبيه سازر پرده هوايي س ي بر كاهش اثرات پيستوني در خروجي به سطح ايستگاه شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/08/04
-
عنوان به انگليسي
Analysis of unsteady air flow in the subway station influenced by train movement
-
تاريخ بهره برداري
10/26/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ميلاد خالقي كسبي
-
چكيده به لاتين
The piston effect has a significant effect on the situation of the ventilation system in the subway station. In this paper, experimental data and CFD methods are used to examine the behavior of the unsteady air flow generated by the train movement. The experimental data recorded in an actual station in the Tehran subway and the full- scale model was used for the numerical simulation. The simulation is conducted using layering method to simulate the train movement through the tunnels and station according to the actual subway train velocity trend. At the following, air curtains are used to reduce the undesired influence of piston effect in the station and increase the efficiency of the ventilation system. The result indicated that maximum amplitude of air velocity at the subway entrance caused by the train movement can be reduced 67% by using air curtain in the subway platform.
-
لينک به اين مدرک :