-
شماره ركورد
19805
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۸۰۵
-
پديد آورنده
سارينا فرزام علي پور
-
عنوان
تحليل پارامتر هاي موثر بر عملكرد پروانه هاي دوتايي ناهمسانگرد ژنراتور دريايي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي مكانيك
-
سال تحصيل
۱۳۹۵-۱۳۹۷
-
تاريخ دفاع
آبان ماه ۱۳۹۷
-
استاد راهنما
دكتر مهدي مقيمي
-
دانشكده
مكانيك
-
چكيده
امروزه انرژي حاصل از نيروگاههاي دريايي جزر و مدي يكي از انواع انرژي هاي تجديد پذير در توليد برق با بهره گيري از منابع انرژي جنبشي بوده كه ناشي از سيكل هاي جزر و مدي كه از حركت ماه ايجاد ميگردد، ميباشد. همچنين به فناوري ژنراتورهاي دريايي در توليد برق اشاره شده است كه با ايجاد نوآوري در قسمت پروانه ي آن، از فناوري پروانه هاي دوتايي ناهمسان گرد استفاده گرديده و بازدهي آن بر كل مجموعه مورد هدف قرار گرفته است. با در نظر گرفتن هدر رفت انرژي جريان آب لازم پشت پره هاي يك ژنراتور دريايي، قرار دادن پروانه ي ديگري در پشت آن كه بتواند با گرفتن جريانات حاصل از پروانه جلويي و ايجاد الكتريسيته ناشي از انرژي جنبشي جريان، كار مكانيكي انجام دهد، در اين مدلسازي مورد بررسي قرار گرفته است. روش هاي حل عددي و مدلسازي نرم افزاري با استفاده از انسيس سي اف ايكس ورژن 16، در اين پايان نامه به كار گرفته شده اند. در اين مدلسازي سرعت هاي دوراني براي پروانه هاي جلويي و عقبي به ترتيب 100 و 60 -دور بر دقيقه در نظر گرفته شده است. فشار ورودي در مسير خط جريان از ابتداي بلوك ورودي افت مي¬كند و در ابتداي دامنه چرخان به كمينه مقدار خود مي¬رسد. در طول دامنه چرخان فشار افزايش يافته و در انتهاي اين دامنه، به بيشينه مقدار ممكن مي¬رسد. بر اساس محاسبات صورت گرفته بر روي مدل مربوطه، توان حاصل از مجموعه ژنراتور دريايي با پروانه هاي دوتايي ناهمسانگرد 21 درصد نسبت به حالت تك پروانه افزايش مي¬يابد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/10/02
-
عنوان به انگليسي
Envestigation of effective parameters on contra rotating blades in seagen
-
تاريخ بهره برداري
12/22/2018 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
سارينا فرزام علي پور
-
چكيده به لاتين
There is a growing market for ‘green’ energy derived from sustainable resources throughout the world, with many countries offering incentives and targets. The oceans around the world offer a large energy source that is yet to be significantly tapped.
Many devices are being studied for marine current energy conversion although most are designed around horizontal axis turbines, known as a marine current turbine (MCT).
A brief review of the literature is provided on the characteristics of marine currents and the approaches used for simulating tidal turbines. The feasibility of using CFD models to simulate time-dependent turbulent flow around a tidal turbine is then explored.
A wide range of tidal stream devices are presently in development. This thesis is focusing on the new idea of adding one more propeller as an aft propeller to the whole structure of a sea gen and investigating the system as a counter rotating blades system and the benefits of it.
Numerical methods have been used in this research with Ansys CFX Version.16, using turbulent flow and sst-kw method for the fluid Water.
-
لينک به اين مدرک :