-
شماره ركورد
19967
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
۱۹۹۶۷
-
پديد آورنده
اميرسعيد نيكخواه قمصري
-
عنوان
حل مسئله مسيريابي-موجودي با پنجره زماني فازي با در نظرگيري رضايت و اولويت مشتريان با رويكرد مبتني بر روش توليد ستون
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
لجستيك و زنجيره ي تأمين
-
تاريخ دفاع
۱۳۹۷/۱۲/۱۹
-
استاد راهنما
دكتر حسيني مطلق
-
استاد مشاور
دكتر قنادپور
-
دانشكده
صنايع
-
چكيده
در اين پايان¬نامه به بررسي مسئله مسيريابي موجودي با پنجره زماني فازي و در نظرگيري رضايت مشتريان پرداختهايم. ازآنجاكه در عمل مشتريان به لحاظ ويژگيهاي متفاوتي چون برند تجاري و ميزان تقاضا نسبت به يكديگر متفاوت ميباشند، در اين تحقيق مدلي جهت اولويتبندي براي خدمترساني به مشتريان ارائهشده است. درواقع، در پژوهش ارائهشده مشتريان ازلحاظ اهميت نزد توزيعكننده به 3 دسته عادي، مهم و بسيار مهم تقسيمبندي ميشوند. همچنين، در اين تحقيق رضايت مشتريان بهعنوان عاملي كليدي در تعيين نوع تحويل كالاها به مشتريان در نظر گرفتهشده است. ازآنجاكه سه عاملي كه پيچيدگي مسئله را بهشدت بالا ميبرند (مسيريابي، چند دورهاي بودن و پنجره زماني) نقش تعيينكنندهاي در تعيين جوابهاي مسئله دارند، يك روش حل تركيبي مبتني بر روش توليد ستون براي حل كاراي مسئله ارائهشده است. جوابهاي حاصل از اجراي الگوريتم ارائهشده مبتني بر روش توليد ستون يكبار براي مسئله مسيريابي موجودي كلاسيك ارائه و با جوابهاي موجود در ادبيات مقايسه شده است. نتايج گزارششده حاكي از بهبود چشمگير در كيفيت و زمانهاي روش توليد ستون ارائهشده نسبت به روشهاي به كارگرفته شده در ادبيات ميباشد. درنهايت با توليد دادههاي نمونه¬اي استاندارد مسئله مسيريابي موجودي با پنجره زماني فازي حلشده است.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1397/11/02
-
عنوان به انگليسي
Solving the inventory-routing problem with fuzzy time windows by considering customer satisfaction and priority using a column generation-based approach
-
تاريخ بهره برداري
3/10/2019 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اميرسعيد نيكخواه قمصري
-
چكيده به لاتين
In this thesis, we address an inventory routing problem with fuzzy time windows considering customers satisfaction. Since in practice customers are different in terms of features such as commercial brands and demand quantity, in this research a mathematical model is presented to prioritize the customers’ service. Indeed, in the presented research, customers are categorized into three types which are casual customers, important customers, and very important customers with respect to their importance. Also in this study, the customer's satisfaction level plays a key role in determining the products delivery routes. Due to the complexity raised by the multiplicity of periods and time windows in the inventory routing problem, a hybrid heuristic method based on column generation approach is presented for solving the problem efficiently. The solution obtained by our proposed approach for classical inventory routing problem is compared with the solution reported in the literature of the inventory routing problem. The reported results of our proposed approach imply significant improvement in terms of quality and time. Finally, the inventory routing problem with fuzzy time windows is solved using a set of standard benchmark instances.
-
لينک به اين مدرک :